Kas ma järgin ettevõtte vallandamisreeglistikku?
Kui ettevõttel on vallandamise tarbeks paika pandud täpsed protseduurid ja käitumismallid, tuleks neid juhina ka täpselt samm-sammult järgida, et ennetada hilisemaid probleeme ning hoiduda vallandamise juriidilise küljega seotud vigade tegemisest.
Enne lõpliku vallandamisotsuse langetamist tuleks seda põhjalikult kaaluda. Kindlasti tuleks üle kontrollida info, mille põhjal vallandamisotsus tehakse ning teha kindlaks, kas see pärineb usaldusväärsest allikast või allikatest. Samuti tuleks hoida kindlat joont õigluse perspektiivist - näiteks, kui töötaja saab kinga, kuna on kolm korda tööle hiljaks jäänud, tuleks vallandada ka kõik teised töötajad, kelle arvel on sama suur samade rikkumiste arv.
Kas ma järgin kehtivaid seaduseid?
Ükskõik, kui emotsionaalne sa vallandamisotsust tehes ka poleks, tuleks enne selle avalikustamist konsulteerida personaliosakonnaga, et olla kindel, et vallandamisprotseduur viiakse läbi seaduses ette nähtud korras. See aitab vältida võimalikke hilisemaid töökomisjoni - ja kohtuvaidlusi ning võimalikke lisakompensatsioonide maksmist.
Milliseid dokumente on mul vallandamise põhjendusena ette näidata?
Kuigi vallandamiseks ei ole üldiselt vaja mingit põhjendavat dokumentatsiooni, on siiski hilisemaid võimalikke vaidlusi silmas pidades kasulik alles hoida kõik probleemset töötajat puudutavad kaebused või tema töö vähest tulemuslikkust kajastavad materjalid.
Kus ja millal peaksin ma töötaja vallandama?
Ükskõik, mida sa ka ei teeks, ära vallanda töötajat telefoni või meili teel. Näita üles vähemalt nii palju austust, et teed seda näost näkku, koos objektiivse põhjendusega.