Tänavu veebruaris 1223 uut sõiduautot, mulluse sama kuuga võrreldes 13 protsenti vähem, teatas automüüjate liit AMTEL.
Automüük kukkus 13 protsenti
Aasta esimese kahe kuu kokkuvõttes müüdi uusi sõiduautosid 2847, 6,3 protsenti vähem kui eelmise aasta samal perioodil.
AMTELi teatel püsib uute autode osakaal kogu sõiduautode impordist aga ikka kõrgel ehk 43 protsendi juures. «Kahe kuu põhjal on raske näha konkreetset trendi uute autode müügis ning hinnata väliste mõjude suurust,» teatas liidu pressiesindaja Rein Luik.
Liidu teatel on veebruar autode müügi koha pealt ka ajalooliselt kehv kuu.
Automarkidest on Eestis jätkuvalt turuliidrid Toyota ja Škoda, vastavalt 196 ja 135 müüdud sõiduautoga. Veebruaris tõusis ent kolmandaks Nissan 101 müüdud autoga.
Mudelite paremusjärjestuse tipus oli veebruaris Škoda Octavia 72 autoga, millele järgnesid Nissan Qashqai 70 ja Volkswagen Golf 47 müüdud autoga.
Eesti-sisesele müügile lisaks läks eksporti 46 autot.
Populaarseim segment on Eestis jätkuvalt väike keskklass, selles segmendis on võrreldes eelmise aasta kahe esimese kuuga müük kasvanud tänavu koguni 12 protsenti, teatas AMTEL. Samas on järslut langenud keskmiste ja suurte maasturite populaarsus.
Toetustest ilma jäänud elektriautode müük on liidu teatel oodatult kukkunud: neid müüdi veebruaris vaid kaks.
Samal ajal kasvas veebruaris uute tarbesõidukite müük. Kokku müüdi 313 uut tarbesõidukit, 5 protsenti rohkem kui mullu. Kahe kuu kokkuvõttes on tarbesõidukeid müüdud ligi 10 protsenti võrra enam kui mullu sama perioodi jooksul.
Tarbesõidukite markidest tegi parima tulemuse Renault' 37 müüdud sõidukiga, kaugele maha ei jäänud ka Citroën ja Ford võrdselt 36 müüdud tarbesõidukiga. Veoautode müügis oli esikohal Volvo 19 veokiga, järgnesid Scania 15 ja Mercedes-Benz 6 veokiga.