IVY Creative Collective reklaamiagentuuri fotovägesid juhtiva Marek Metslaiu sõnul mängib korralik tootefoto olulist rolli kas või burgeri või kinnisvara müügi juures.
Korralik tootefoto mängib rolli nii burgeri kui kinnisvara ostu juures
«Inimkonna algusest on asjad nii kulgenud, et 80 protsenti oma otsustest teeme visuaalile toetudes. Ära söö punaseid seeni, roheline õun on toores, kollane suur kass on kuri ja arvatavasti järab sul jala otsast ära. Tänu sellele omadusele oleme me alles ka jäänud,» kirjutab Metslaid IVY blogis.
Uuringutega on välja arvutanud, et keskmise online-shoppaja võrku püüdmiseks on aega täpselt seitse sekundit, kuid Metslaiu sõnul võib lausa kihla vedada, et keegi ei jõua hoolikalt voolitud tootekirjeldust selle ajaga läbi lugeda. «Ja nüüd tulebki appi tootefoto!»
Alates 2004. aastast vabakutselise fotograafina ja nüüd reklaamiagentuuri fotovägesid juhtiva Metslaiu sõnul on loominguline lähenemine hea, kuid eesmärgiks on ikkagi toodet müüa. «Inimene peab aru saama, mida ta ostab. Seega viisakas oleks talle ka seda näidata. Seda kõike muidugi juhul, kui kõik inimesed sind läbi ja lõhki ei tea.»
Lugematul määral toidufotosid teinud Metslaid toob blogis näitena ära ka ahvatleva hamburgeri ja lössaka ning veidi vanana näiva hamburgeri foto ning küsib, kumba eelistaks lugeja süüa.
Loomulikult valiks igaüks isuäratavama pildiga söögipoolise, mis tõestabki tema kinnitusel, et korralik tootefoto töötab igas olukorras.
Lisaks sellele tõi Metslaid näite kinnisvara sektoris. «Hiljuti uut elukohta otsides kammisin erinevaid kinnisvaraportaale ja osa inimeste avapildiks valitud teosed tõid ikka pisara silma küll. Miks ma peaksin sinu kuulutusele vajutama, kui selle kõrval seisab pilt postkastist või WC potist,» tõi Metslaid näiteid äärmusest, mis omakorda potentsiaalse ostja eemale peletada võivad.
Metslaiu fotosid on kasutatud Eesti Mälu raamatuseeria, Solaris Kino Eluaegse, Katsejänese ja mitmete teiste kampaaniate reklaammaterjalides.