Ligemale kolm aastat elektriautosid kasutanud omavalitsuste sotsiaaltöötajad peavad neid pigem asfaldiautodeks, millega pikki sõite ette ei võeta, ent suuri probleeme pole nendega seni olnud.
Elektriautod pole kolme aastaga alt vedanud
«Meil on nad küll hästi kestnud,» rääkis Põhjarannikule Avinurme vallavalitsuse sotsiaalnõunik Tiina Tuur nii enda kui ka valla hooldustöötaja kasutuses oleva sõiduki kohta. Isegi käivitusakud on vastu pidanud – kuuldavasti olevat nendega mitmel pool probleeme.
Jõhvi vallavalitsuse sotsiaalteenistuse juht Sirli Tammiste rääkis, et talvel külmaga on ebamugavam sõita, aga soojal ajal on need autod asendamatud.
Ainuke probleem on Jõhvi autodel olnud pidurisüsteemiga, aga see tuli ilmsiks alles siis, kui kogu partiil avastati tehasepoolne rike ning kõik autod hooldesse kutsuti ja süsteem välja vahetati.
«Linnas on see auto ikka äärmiselt ökonoomne,» kiitis Tammiste.
Lohusuu vallavalitsuse sotsiaalnõunik Piret Tomson rääkis, et maaoludesse elektriauto siiski ei sobi.
«Ehituslikult on see madal ja läbivus seetõttu kehv, seda nii lumega kui poriste teedega; rehvid on kitsad ja erisuguse laiusega… Kui külma on 15 või rohkem kraadi, siis täis akuga üle 50 kilomeetri ei sõida. Jõhvi jõuan kohale, aga enne tagasisõitmist tuleb laadida.»
Tomson leiab, et elektriauto on asfaldiauto, mis sobib väga hästi linnas sõitmiseks.
Avinurme ja Jõhvi vallas ollakse praegu arvamusel, et elektriautod võiksid seal ka edaspidi olla. Tudulinna on pigem valmis loobuma ning Lohusuus pole asja veel arutatud.