Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Turundusaps: Coca-Cola nimetas Natsi-Saksamaad «vanadeks headeks aegadeks»

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Coca-Cola kohta liigub palju väärarusaamu, nendib karastusjoogifirma.
Coca-Cola kohta liigub palju väärarusaamu, nendib karastusjoogifirma. Foto: SCANPIX

Karastusjookide tootja Coca-Cola oli sunnitud Saksamaal lõpetama reklaamikampaania, kus seostati 1941. aastat, mil natsionaalsotsialistid juhtisid Saksamaad, «vanade heade aegadega», vahendab Business Insider.
 

Nimelt möödub Coca-Cola toodetava populaarse puuviljamaitselise karastusjoogi Fanta sünnist varsti 75 aastat, mistõttu alustas ettevõte Saksamaal reklaamikampaaniaga, kus selgitatakse joogi ajalugu ja tähtsust sakslastele.

«Selleks, et selle Saksa ikooni 75. sünnipäeva tähistada, toome me «vanade heade aegade» tunde tagasi uue Fanta Classic joogiga,» kirjeldati reklaamis uue toote turuletulekut.

Reklaamis küll mainitakse, et Fanta loodi Saksamaale «Coca-Cola koostisosade nappuse tõttu», kuid jäetakse selgitamata, mis Coca-Cola siirupi nappuse tekitas.

Nimelt oli 1941. aastaks Natsi-Saksamaale kehtestatud kaubandusembargo ning Coca-Cola Saksamaa üksuse juht Max Keith otsustas luua kohapeal kohalikule turule uue joogi, kasutades toona sõjast haaratud riigis kõikvõimalikke kättesaadavaid koostisosasid - ehk nagu ta hiljem meenutas, siis «ülejääkide ülejääke». Uue joogi nimeks sai Fanta, saksakeelse sõna Fantasie järgi, mis eesti keeles tähendab fantaasiat.

Coca-Colal on ka varem olnud seoses Natsi-Saksamaaga piinlikke turundusapse – vähem kui kuu tagasi postitati ettevõtte Twitteri kontole sotsiaalturunduskampaania käigus kogemata Mein Kampfi esimene lause.

Vaata ka kõnealust Fanta reklaamvideot.

Tagasi üles