Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lugeja küsib: miks Eesti Energia hirmutab kliente?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Elektriarvesti
Elektriarvesti Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

«Ma praegu tegin energia.ee kodulehe lahti, et oma arvesti näite sisestada. Nüüd, kui ma selle süsteemi avan, siis karjub sealt näkku mulle punane kiri, et mul on elektriostu leping AS Eesti Energiaga sõlmimata. Nõrgema närviga inimene satub ilmselt paanikasse ja sõlmibki selle peale lepingu Eesti Energiaga. Miks nad hirmutavad niiviisi inimesi?» uurib lugeja.

Vastab tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

On loomulik, et tarbija on teadlik, kellega ja milline leping on tal sõlmitud. Elektrinäite ei pea teavitama läbi ühe elektrimüüja infosüsteemi. Ka Eesti Energia veebilehel on selles osas info välja toodud järgmisel kujul:

«Elektriarvesti näitu tuleb teatada võrguettevõtjale, kelle piirkonnas on Teie tarbimiskoht. Näitude põhjal arvutab võrguettevõtja Teie elektritarbimise ning edastab andmed Eleringi andmelattu. Andmelattu edastatud info põhjal koostavad elektrimüüjad arved. Kui Teie tarbimiskoht on Elektrilevi võrgupiirkonnas, saate näitu teatada ka meie e-teeninduses.»

Üldiselt tulekski näitusid teavitada ikkagi vastavalt sõlmitud võrgulepingule võrguettevõtjale. Võrguettevõtja Elektilevi puhul on lisaks võimalik teavitada läbi Eesti Energia veebilehe ja selles osas peaks teave olema tarbijatele arusaadav.

Kui infosüsteemi on sisse logitud ja tuleb informatsioon selle kohta, et elektriostuleping on sõlmimata, on selge, et infot ei ole antud võrgulepingu ega elektrinäitude teatamise kohta, vaid elektrilepingu olemasolu kohta.

Tagasi üles