Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

3 nippi eduka brändistrateegia loomiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
3 nippi eduka brändistrateegia loomiseks
3 nippi eduka brändistrateegia loomiseks Foto: PantherMedia

Hea brändistrateegia tuumaks on toote või teenuse olulisemate elementide paika panemine, ettevõtte tähtsaima eesmärgi kirjeldamine ning sihtklientide defineerimine. Entrepreneur.com toob välja kolm sammu, mis aitavad eduka brändistrateegia loomisele kaasa.

Eristu

Miks peaks inimesed just sinult ostma, mitte mõnelt samal alal tegelevalt konkurendilt? Mõtle oma toote või teenuse võõrandamatutele omadustele ning pea meeles, et sinu eesmärgiks on olla kliendi peas sellisel positsioonil, et ta mõtleb sinust teistmoodi, kui konkurentidest.

Tugevad brändid seostuvad automaatselt mingi omadussõnaga, näiteks Volvo seostub inimeste jaoks "turvalisusega". Näide: kui plaanid luua uue juuksurisalongi ning seostada selle brändi omadsussõnaga "mugavus", võiks selle lahtiolekuajad olla konkurentidest pikemad.

Tunne oma sihklienti

Peale oma toote või teenuse defineerimist tuleks mõelda oma sihtkliendi peale. Sa oled ilmselt juba kogunud kõiksugu informatsiooni ja statistikat turu kohta, kuhu loodad oma jala maha panna, kuid vähemalt sama oluline on mõelda ka tegelikust kliendist, kes uksest sisse astub. Kes on see inimene ning mis võiks olla kõige olulisem asi, mida ta sinu tootelt või teenuselt ootab? Lõppude lõpuks ostab klient toote või tarbib teenust mingil kindlal põhjusel. Millised on sinu kliendi nõudmised ja soovid?

Arenda välja oma isikupära

Kuidas hakkad igapäevaselt oma klientidele näitama seda, mille poolest sa konkurentidest erined? Paljud väikeettevõtted nimetavad oma missioonina "iga kliendi väärtustamist" ning "suurepärast klienditeenindust", kuid tavaliselt on tegu vaid tühjade sõnadega. Ole põhjalikum ning mõtle selle peale, kuidas sa täidad oma brändi poolt lubatut ning pakud oma klientidele lisaväärtust.

Kui lubad kiiret teenindust, tuleks see oma ettevõttesiseselt ka defineerida ja luua reeglistik, mis kindlustaks, et sellest brändiga seondatavast lubadusest ka kinni peetakse. See aitab kaasa ka sinu palkamis-, reklaami- ja turundusstrateegia põhimõtete moodustumisele.

Tagasi üles