Entrepreneur.com jagab nelja nippi, mille abil on võimalik töötajaid veenda sinu esitatud ideid motiveeritult ellu viima.
Neli nippi, kuidas töötajaid motiveerimise abil veenda
Keskendu sellele, mis on teisele osapoolele oluline
Soovides mõjutada teist inimest midagi tegema või millegagi nõustuma, tuleb end kõigepealt tema positsiooni asetada. Ürita leida põhjuseid, miks selle asja tegemine on talle kasulik või kommunikeeri oma ideed tema perspektiivi kaudu. Inimloomusele on omane mõelda "aga mida mina sellest kasu saan" ning sellest tuleks ka vestlust alustada.
Kuidas sinu vestluskaaslane mõõdab edukust?
Lihtne viis nihutada vestluse fookus teisele osapoolele, on küsida: "mis on sinu jaoks kolm olulisemat edukuse näitajat?" Kohe alguses edukuskriteeriumite paika panemine lihtsustab koostööd ning annab tooni kogu järgnevale töösuhtele.
Kohalda vestluskaaslasest lähtuvalt oma suhtlusviise
Edukas ettevõtja peab oskama olla erinevate inimestega suheldes paindlik ning arvestama nende eripärasid. Kui sa ei suuda enda ideid teisele osapoolele selgeks teha või teda nende olulisuses veenda, ei ole see mitte kunagi teise osapoole süü.
Seejuures ei tuleks kindlasti ära unustada nn "kinnitavat tagasiside". Müügiinimeste seas on käibetõeks, et 30 protsenti inimestest mäletavad seda, mida nad näevad, 20 protsenti seda, mida nad kuulevad ning 90 protsenti inimestest seda, mida nad ise ütlevad. Seda meeles pidades tuleks töötajalt küsida: "Räägi mulle, kuidas sinu arvates mõjutab see (sinu kui ülemuse poolt esitatud idee, ülesanne vms) sinu igapäevatööd?"
Kiida
Hea töö eest kiitmine peaks olema loomulik tegevus, kuid paraku suudavad vähesed ülemused selle olulisust piisavalt tähtsustada. Ka lihtsad laused nagu "sa teed oma tööd hästi" või "sinuga on väga meeldiv koos töötada" võivad osutuda väga kasulikeks investeeringuteks.