Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Uuring: Facebook kaotab lähiaastatel 80 protsenti oma kasutajatest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Facebooki logo
Facebooki logo Foto: SCANPIX

Princetoni ülikooli teadlaste uuringu järgi kaotab maailma populaarseim sotsiaalvõrgustik 2017. aastaks 80 protsenti oma aktiivsest kasutajabaasist, kirjutab The Guardian.

Sellisele järeldusele jõudsid teadlased erinevate enimlevinud sotsiaalvõrgustike ja  haigusepideemiate levikukõveraid kõrvutades.

Enne epideemiamudelite Facebooki kasutajastatistikale rakendamist tehti sama kunagise ülipopulaarse sotsiaalvõrgustiku Myspace vastavate näitajatega.

Myspace asutati 2003. aastal ning selle kasutajate arv jõudis tippu ehk 300 miljonini neli aastat hiljem. 2011. aastaks oli ta oma tähtsuse minetanud ning kunagi 12 miljardile dollarile hinnatud ettevõte müüdi popmuusiku Justin Timberlake´ile ja Specific Media Groupile vaid 35 miljoni dollariga.

Princetoni teadlaste hinnangul ennustab lisaks konkurentide populaarsuskõverate statistikale Facebooki allakäiku ka märksõna "Facebook" otsingute vähenev arv Google´i otsimootoris. Samas saab seda seletada Facebooki erinevatele platvormidele mõeldud nutirakenduste laiema levikuga. Maailmas kasutavad Facebooki igakuiselt nutitelefoni abil 870 miljonit inimest.

Sotsiaalvõrgustik on samas aga tõepoolest hiljuti teatanud, et igapäevaselt keskkonda külastavate kasutajate arv on viimastel kuudel langenud, seda peamiselt nooremate teismeliste seas.

Uuringuga saab tutvuda siin.

Tagasi üles