Kui Ameerikas kukkus teises kvartalis printmeedia reklaamiturg 5,6 protsenti, siis Eestiga võrreldes läks jänkidel hästi, arvab meediaekspert Toomas Leito.
Eesti reklaamiturg kehvem kui USAs, kuid perspektiivilt helgem
Emori andmetel kukkus meil ajalehtede reklaam teises kvartalis 17 protsenti, ajakirjadel veelgi rohkem.
«Tõsi, minu monitooring ei näita ajakirjadele nii suurt langust kui Emor näitab (-23 protsenti). Mõlemad, nii ajalehtede kui ka ajakirjade reklaam on enam vähem samas seisus,» kommenteeris meediaekspert Toomas Leito
Emori andmetel oli ajalehtede reklaamikäive teises kvartalis 85 miljonit krooni ja ajakirjadel 20 miljonit krooni.
Leito sõnul kajastab loo juures olev tabel hästi trendi sel aastal ajalehtede reklaamiturul.
Tabelis on välja toodud käibe langus (viie suurema lehe baasil) protsentides sel aastal kuude lõikes, võrreldes eelmise aastaga.
Sealt nähtub rõõmustav trend: kui jaanuaris oli langus 26 protsenti, siis augustis üheksa protsenti.
Neljandas kvartalis jõutakse Leito hinnangul ilmselt plusspoolele. «Telereklaam jõuab kindlalt plussi juba kolmandas kvartalis.»
Praegust meediareklaami turu taset võib Leito hinnangul võrrelda buumieelse tasemega 2005. aastal.
«Oluline muutus on see, et printmeedia reklaami turuosa on vähenenud pidevalt. Selle aasta teises kvartalis kukkus see alla 30 protsendi, jäädes mitme protsendi võrra alla telereklaamile.»
Samuti on kukkunud ajakirjade reklaamituru osakaal seitsmele protsendile, kui kolm aastat tagasi oli see veel turvaliselt üle kümne protsendi.
Kui Leito sõnul rääkida konkreetsetest ajakirjadest, siis kaheksa kuuga on suhteliselt head reklaamitulemused eelmise aastaga võrreldes Kodukirjal (127 külge reklaami), Eesti Naisel (163) ja Pere ja kodul (186).
Ajalehtede reklaami käibe protsendi muutus võrreldes mullusega: jaanuar -26 protsenti; veebruar -27 protsenti; märts -13 protsenti; aprill -14 protsenti; mai -18 protsenti; juuni -14 protsenti; juuli -8 protsenti; august -9 protsenti.