Kuigi ookeanitagune print- ja online-meedia reklaamiturg on jätkuvalt madalseisus, kinnitavad viimased andmed, et sügavikust hakatakse välja jõudma.
USA lehtede reklaamikäibed jätkuvalt madalseisus
Kokku vähenesid Ameerika Ajalehtede Liidu (NAA) andmetel tänavu teises kvartalis trüki- ja online-meedia reklaamikulutused 5,6 protsenti võrreldes möödunud aastaga, vahendas The Wire.
2009. aasta teises kvartalis ulatus reklaamikäive seal 6,8 miljardi dollarini ja tänavu samal ajal oli see 6,4 miljardit dollarit.
Tegemist on halva uudisega, kuna aastaga võrreldes on taas tulnud vastu võtta langus, kuid samas ka hea uudisega, sest see on väikseim langus alates 2007. aasta esimesest kvartalist, mil reklaamikäive langes USA meediaturul 4,8 protsenti, ulatudes 10,6 miljardi dollarini.
2009. aasta teises kvartalis langes reklaamikäive võrreldes aasta varasemaga aga lausa 29 protsenti, mis oli järsim langus alates 2004. aastast, mil NAA hakkas USAs print- ja online-meedia reklaamikulutuste üle arvet pidama.
NAA presidendi ja tegevjuht John F. Sturmi sõnul on olenemata majanduse aeglasest taastumisest meedia tööstusharus kõrgendatud optimismi ja taastuvat usaldust näha, mida kinnitavad ka tänavuse teise kvartali tulemused.
Samuti on ootel erinevad uued ärimudelid, kus kirjastajad investeerivad jätkuvalt uutesse platvormidesse, mis peaks lugejaid senisest veelgi sügavamalt kaasa haarama.