Kuigi e-kooli taga seisva Koolitööde ASi juhatuse liikme Sten Soosaare sõnul ei hakata portaalis kunagi kommertsreklaame näitama, võib sealt aeg-ajalt projektipõhiseid pakkumisi leida.
Kommertsreklaame e-kooli keskkonda ei tule
Seni e-koolis ilmunud projektipõhised reklaamid on Soosaare sõnul olnud finantsinspektsioonilt, Tervise Arengu Instituudilt, arvutiohutusega seotud, Tiigrihüppelt, Archimedeselt jne.
Kiidu- ja laiduavaldusi on tulnud nende kõigi kohta. «Paarikümne inimese ringis on meiega kontakteerunud väljendamaks oma rahulolematust ning paar tuhat kiiduavaldust näiteks arvutiohutuse kohta,» loetles Soosaar.
Kuna aga e-kooli veab erafirma, tekib siinkohal paljudel küsimus, kas tulevikus võib süsteemist leida ka erinevaid kommertsreklaame.
Soosaare sõnul on nende eesmärgiks on teha nii head õppeinfosüsteemi, et koolid selle kasutamise eest oleks valmis raha maksma. Mees kinnitas, et seal on nende fookus ja sinna see ka jääb.
«Igasugused kaubanduslikud teadaanded on olnud ja jäävad projektipõhisteks, peavad nii vormilt kui sisult olema sobilikud e-kooli keskkonda ja riivama võimalikult väheseid kasutajaid.»
Nagu igas normaalses ettevõttes kohane, nii on ka Koolitööde ASis aktsionärid sisse maksnud aktsiakapitali ning olemasolevad kliendid tasuvad teenuse eest, mis üheskoos moodustavad arenduseks ja teenuse käitlemiseks vajalikud vahendid, mistõttu ei tekigi neil Soosaare kinnitusel vajadust kommertsreklaami järele.
Kuna Koolitööde AS sai hiljuti valmis uue platvormiga, mida koolid jõudumööda kasutusele võtavad, siis on Soosaare kurvastuseks hoolimata ligi pooleaastasest testimisperioodist on ilmnenud uues süsteemis mõningaid «lastehaigusi», mis tuleb välja ravida.
Pärast seda peaks Soosaare sõnul e-kooli arendustega olema seis parem kui kunagi varem, sest erinevalt vanast e-koolist on uuele platvormile võimalik lisateenuseid ja -funktsionaalsust mõistlike jõupingutustega arendada.
«Nii, et tööpõld on lai, pakkumaks harjumuspärast keskkonda ka nendele kasutajatele, kes uuendustega rahulolematud.»