Hispaania maksuamet hakkab maksupetturite leidmiseks seniselt enam kasutama sotsiaalvõrgustikke, sealhulgas Facebooki, saamaks infot deklareerimata tulude kohta, kirjutab El País.
Hispaania maksuameti relvad: sotsiaalvõrgustikud ja kõmulehed
Maksuameti juht Santiago Menéndez andis sammust teada parlamendi kuulamisel, mille teema oli eelmise aasta tulemused ning käesoleva aasta plaan petturite vastu võitlemiseks, vahendab BNS.
«On äärmiselt oluline olla aktiivne uute tehnoloogiate kasutamisel ning olla suuteline kasutama arvutiauditieksperte, et saada ligi infole, mis eksisteerib arvutisüsteemides ning mida maksuametiga ei jagata,» rääkis Menéndez.
Maksuameti inspektorid kasutavad juba praegu sotsiaalvõrgustikke, et leida märke varadest, mis ei vasta kahtlusaluste deklareeritud tuludele. Nüüd plaanib amet muuhulgas kasutusele võtta arvutiprogrammid, mis oleksid suutelised sihtmärkide kohta täielikumat infot edastama.
Samuti on ametil osakond, mis tegeleb veebilehtede, blogide ja teiste veebiplatformide analüüsimisega juhtlõngade leidmiseks. Muuhulgas analüüsib osakond näiteks kinnisvaraportaale ning automüügilehti.
Samuti jälgib amet kõmuajakirjandust, saamaks infot kuulsuste võimalike deklareerimata tulude kohta. Meetod õigustas end eelmisel aastal, kui inspektorid täheldasid lugu mootorrattur Jorge Lorenzo luksuslikust kodust. Järgnes mootorratturi äride audit ning nüüdseks on allikate kinnitusel Lorenzo ja maksuameti vahel asjad korras.