Tänapäeva visuaalses maailmas kehtib aina enam vana tõde - üks pilt räägib rohkem kui tuhat sõna. Mida teha, et saada ilusat fotot müüki panna plaanitavast tootest, räägib aastatepikkuse tootepildistamiskogemusega fotograaf Erik Riikoja.
Fotograafi soovitused hea müügifoto tegemiseks
Kõige esmalt: fotograafia ehk tõlkes «valgusjoonistus» omab vastust juba sõna enda sees. Pildi tegemiseks, tuleb see siis väga hea see või keskpärane, on vaja valgust! Tavalise müügipildi tegemisel ei ole asi kuigivõrd kinni mitte tehnikas, mida kasutada, kui valguses ja selle kasutamises.
Valgusel on erinevad omadused - värvus, temperatuur, teravus. Mitte liiga süvitsi minnes soovitaksin ma alati esmalt kasutada päevavalgust. Kui see meie talvistes tingimustes võimalik ei ole, siis võtta appi kas mõni põranda-, või laualamp.
Taust tuleks alati valida võimalikult neutraalne, et see ei segaks toote esitlemist. Enamasti on parimaks taustaks lihtne valge paber. Paberit saab näiteks teibiga kokku kleepida ja mõningase katsetamisega saab pildistatava toote asetada selliselt, et lehtede ühendusjooned ei sega. Kui tegemist on suurema esemega, tuleks veenduda, et taustale jääv ruum oleks viisakas ja korras.
Tootefotode optimaalset arvu on keeruline öelda. Eseme müümisel peaksid pildid andma esemest võimalikult tõetruu mulje, loomulikult püüdes asja näidata ihaldusväärsena. Sellest lähtuvalt tuleb valida pildistamisnurgad.
Tänapäevased nutitelefonid on üldiselt üsna võimekad ning megabaitide ja megapikslite lugemiseks põhjust ei ole. Kui pilt läheb üles müügiportaali, jääb pildi resolutsioon enamasti alla kahe megapiksli. Kui mõõta kilobaite, siis veebi minevad pildid võiksid olla suurusega mõnisada kilobaiti, vastasel juhul võib nende üles laadimine võtta aega ja ruumi.
Kõige keerulisemad esemed pildistamiseks on kõrgläikega esemed, mis peegeldavad oma pinnal kogu ümbrust. keeruline on pildistada näiteks suuski – need on pikad ja ümberringi jääb palju tausta. Mida soovitad, võibolla võtame viis näidet eri suuruse või keerukusega toodetest
Rääkides vigadest, on neid tavaliselt kolm: halb taust, puudulik valgus ja mitte seletavad pildid. Viimase all pean silmas pilte, mis ei anna head ülevaadet esemest või tema seisukorrast.
Müüvate tootefotode tegemisel on oluline katsetada! Õppida tundma oma kaamerat ja proovida erinevaid nurki ja valgustamisvõimalusi. Kõik võimalused on meie ümber olemas, tuleb need leida ning enda kasuks tööle panna.
Pildistasin uiske lihtsalt ühest põrandalambist lähtuva valgusega tavalisel valgel paberil. Tingimused ja võimalused sellise pildi tegemiseks on olemas igas kodus.
Uiskude pildistamiseks kasutasin profikaamerat Canon EOS 5D Mark III, nn seebikarpi Canon Ixus 200 ja nutitelefoni Sony Xperia V. Näeme, et pildid ei ole väga erinevad ehk tootest saab väga hea pildi peaaegu igasuguse kaameraga.