Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

5 nippi, kuidas muuta hea töötaja suurepäraseks juhiks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Töötaja arengu eest vastutab tema tööandja vähemalt sama palju kui ta ise.
Töötaja arengu eest vastutab tema tööandja vähemalt sama palju kui ta ise. Foto: PantherMedia

Töötaja arengu eest vastutab tema tööandja vähemalt sama palju kui ta ise. Entrepreneur.com vahendab viite strateegiat, kuidas arendada hea töötaja juhtimisoskusi.

Julgusta töötajat suhtlusvõrgustikke looma

Suhtlusvõrgustike loomine pole lihtsalt lõbus tegevus, vaid hädavajalik ka individuaalseks tööalaseks arenguks. Alustada võib kasvõi lõunapausidest ning tööpäeva järgsetest üritustest, lõppeesmärgina võiks töötaja omada kontakte kõigi olulisemate sektoris tegutsevate spetsialistidega.

Suhtlusvõrgustike loomine nõuab töötajatelt mitmeid juhile omaseid oskusi - enesekindlust, analüüsivõimet ja julgust ning toob endaga kaasa mitmeid äritegemise ja mainekujunduse võimalusi, suurendades ühtlasi töötaja teadmiste ja oskuste baasi.

Ole mentoriks (või määra mentor)

Mentorlusprogrammid ei ole kasulikud mitte ainult uutele töötajatele, vaid ka juba mõnda aega ettevõttes veetnutele. See on soodne viis parandada töötajate ja meeskonna tulemuslikkust ning motivatsiooni. Samuti on mentorlusprogramm väga sobiv selleks, et valmistada töötaja ette uueks rolliks ettevõttes.

Paku kasvuvõimalusi

Selleks, et töötajad ei tunneks ennast oma ametipositsioonidele kinni jäänuna, või, mis veel hullem - ei mõtleks seetõttu ettevõttest lahkumise peale, tuleks neile pakkuda ettevõttesiseseid kasvuvõimalusi. Töötajad on ettevõtte kõige olulisem vara, mistõttu tasub neisse investeerimine alati ära - olgu selleks koolitused, treeningprogrammid või muud lisavõimalused.

Anna pidevalt konstruktiivset tagasisidet

Vaba ning mitmepoolset tagasisidet soosiv suhtluskeskkond tööpostil aitab parandada töötajate tulemuslikkust ja suurendada nende motivatsiooni.

Korra kvartalis tuleks leida aeg, et läbi viia oma töötajatega nelja-silma-vestlusi, kus panna paika individuaalsed eesmärgid ja arenguplaanid ning anda tehtud tööle tagasisidet. Samuti peaks see olema töötajatele võimaluseks jagada oma mõtteid ja arvamusi.

Näita eeskuju

Iga sinu tegu peaks peegeldama neid juhtimisoskusi ja võimeid, mida sa soovid, et sinu töötajad endas arendaksid. Töötajad võtavad tahes-tahtmata oma tööandja töössesuhtumisest eeskuju, seega tuleks luua endast oma igapäevategevuste kaudu positiivse, avatud ja eduka juhi võrdkuju.

Tagasi üles