Andmekaitse inspektsioon seiras viie lepingulist digi-TV teenust pakkuva ettevõtja veebilehti eesmärgiga saada ülevaade isikuandmete töötlemise olukorrast. Eksiti kliendile reklaamposti saatmise nõuete osas.
Reklaamposti saatmiseks peab digi-tv osutaja kliendilt luba küsima
Inspektsiooni hinnangul järgivad digi-TV teenuse osutajad isikuandmete töötlemise põhimõtteid rahuldavalt.
Kolme teenuse osutaja puhul osutusid peamisteks vajakajäämisteks informatsiooni puudumine nii töödeldavate isikuandmete koosseisu kui ka volitatud töötleja andmete osas.
Samuti saaksid kõik teenuse osutajad kliente selgemini informeerida sellest, kuidas on kliendil võimalik tutvuda tema kohta kogutud andmetega.
Antud teenuse osutaja on seaduse mõistes andmete vastutav töötleja, kes on kohustatud klienti teavitama sellest, kes on isikuandmete töötleja, milliseid andmeid töödeldakse, kuidas on kliendile tagatud oma andmetele juurdepääs ja andmete muutmine ning kellele tema andmeid veel edastatakse.
«Seire näitas, et suurema kliendibaasi ja levikuga teenuse osutajate üldtingimused on siiski ülevaatlikumad ning vastavad paremini seaduse nõuetele. Tunnustame nende teenuse osutajate algatust, kes on oma võrgulehel avaldanud kõik digi-TV teenusega liitumiseks vajalikud dokumendid, st lisaks teenuse üldtingimustele ka lepingu- ning tootetingimused,» ütles andmekaitse inspektsiooni IT nõunik Urmo Parm.
Seire käigus pööras inspektsioon tähelepanu ka sellele, kas ja kuidas on reguleeritud reklaamposti saatmine.
Seaduse kohaselt tähendab see kliendi elektrooniliste kontaktandmete kasutamist otseturustuseks, milleks loetakse näiteks nii e-posti kui SMS-i teel tehtavaid pakkumisi.
Reklaamposti saatmiseks peab teenuse osutajal olema kliendi vabatahtlik kirjalik nõusolek. Siin torkasid silma eksitavad sõnastused kliendi nõusoleku küsimisel reklaami saatmiseks.
Seirest tulenevalt peab andmekaitse inspektsioon vajalikuks juhtida digi-TV teenuse osutajate tähelepanu puudujääkidele isikuandmete kaitse seaduse täitmisel.