Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Uued parvlaevad pidasid tormis vastu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sirje Niitra
Copy
Parvlaev Saaremaa
Parvlaev Saaremaa Foto: Kersti Õunapuu

Parvlaevad Saaremaa ja Muhumaa läbisid reedel edukalt oma tööaja esimese tormikogemuse, kui Väinamerel puhus põhja-loodetuul kiirusega puhanguti 25-29 m/s.


Mõlemad laevad suutsid Kuivastu-Virtsu ja Heltermaa-Rohuküla liine tugevast tormituulest hoolimata edukalt graafikus hoida, teatas Saaremaa Laevakompanii.

Väinamere Liinide juhataja Urmas Treieli sõnul oli reedene torm uute laevade jaoks nende Väinamerel seilamise aja jooksul esmakordne korralik tormikogemus ja uued laevad said suurepäraselt hakkama.

«Reedel ei saanud reisijad ilmselt arugi, et tegemist oli tuulega, mille korral tavapäraselt oleks laevaliiklus olnud tõsiselt häiritud. Näiteks varem suurima mahutavusega Viire poleks sellistes tingimustes enam ammu sõitnud, ja reedesel päeval oleks ainult Regula liiklemisel tekkinud sadamates kaos. Uute laevade juhitavust ja manööverdamisomadusi on kiidetud juba varemgi, nüüd veendusime selles,» rääkis Treiel.

Parvlaeva Saaremaa kapten Otto Ojamaa möönis, et tuule sobival suunal oli oluline roll liikluse jätkamisel. Varem parvlaeval Scania kaptenina sõitnuna hindas Ojamaa, et sellistes tingimustes oleks Scania sildumine juba oluliselt raskendatud, Saaremaal polnud aga mingit probleemi.

Ta lisas, et vanematel laevadel oli igas sadamas mitu kaikohta, mis võimaldas meeskonnal valida sildumiskoha vastavalt tuulele. Uutele laevadele on aga praegu igas sadamas vaid üks kaikoht, kus sõidukeid ja reisijaid saab laadida.

«See tekitab muret, kuna tormiaegse liikluse jätkumine sõltub iga kord otseselt tuule suunast. Hädavajalikud on varurambid ja lainemurdjad, mida Kuivastu, Virtsu ja Heltermaa sadamates kahjuks pole. Heltermaa-Rohuküla liinil on täiendavaks murekohaks jätkuvalt Rukkirahu kanal. Need on meie jaoks igapäevaselt aktuaalsed valukohad, mida loodame, et sadamate valdaja asub lähiajal lahendama,» ütles Treiel.

Märksõnad

Tagasi üles