Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

British Airways ja Iberia sünnitavad hiiglast

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
British Airwaysi lennukid
British Airwaysi lennukid Foto: SCANPIX

Ühinemisjärgus lennufirmad British Airways ja Iberia on koostanud nimekirja 12 kandidaadist, keda osta või kellega liituda kavatsetakse.

Kui asi õnnestub, sünnib maailma suurim lennufirma ning lennundusmaailm ei ole enam endine.

Alguses oli nimekirjas isegi 40 firmat. 12 allesjäänu hulgas on nii odavlennufirmasid kui ka suuremaid täisteenustega tegijaid mitmest riigist, muuhulgas Brasiiliast, Indiast ja Hiinast.

Kõiki nimistusse kantud firmasid ei hakata iga hinna eest taga ajama, samuti võib mõne puhul ilmneda, et riiklikud välisosaluse piirangud ostu keerukaks muudavad. «Mõned on aga praktiliselt kohe saadaval,» ütles BA tüürimees Willie Walsh, kes asub peatselt juhtima BA ja Iberia ühinemise tulemusel tekkivat uut firmat nimega International Airlines Group ehk IAG.

Temast saab ühtlasi uue ettevõtte juhtiv strateeg, mis plaanide kohaselt peaks lõplikult vormistatud saama veel käesoleva aastanumbri sees. Walsh on juba mõnda aega mõista andnud, et laienemine jätkub.

Nüüd tõmbas ta aga esmakordselt saladuskatte tõsiasjalt, et põhjalikud ja detailsed nõupidamised võimalike tehingute ja kavandatava grupi suuruse teemadel on väldanud juba paar kuud.

«Me uurisime esialgu rohkem täielike ühinemiste ja ülevõtmiste variante, mitte vähemusosalusi,» ütles Walsh.

«Aga kindel on see, et IAG kavatseb jätkuvalt laieneda,» ütles ta Mumbais, kus andis ametlikult teada koodide jagamise kokkuleppest India Kingfisher Airlinesiga.

Kuigi Walsh keeldus oma nimekirja sisu avaldamast ja hoiatas, et ühegi potentsiaalse partneriga ei ole veel läbirääkimisi alustatud, paistab Kingfisher siiski sihikul olema.

Üks kandidaat on ka Tšiili LAN Airlines,mis samas teatas just hiljuti plaanidest ühineda Brasiilia TAMiga, mistõttu muutub raskemaks ka allaneelamine.

Loogiline partner oleks ka kaaslane Oneworldi alliansist American Airlines, kuid teadupärast on välisosalustel USA lennufirmades ülempiir peal – nagu paljudes teisteski riikides.

Walsh raskusi ei eitanud, kuid kinnitas, et osaluste ülempiire hakatakse tulevikus järele andma. Ta ütles, et neist on võimalik ka mööda minna, nagu BA õppis ühinemisläbirääkimiste käigus Austraalia Quantasega aastal 2008, mis küll liiva jooksid.

«Aga tänu Quantase õppetunnile saime me teada, et läbirääkimised on oma olemuselt küll ülimalt keerukad, kuid samas on võimalik välisosaluse nõuetele vastavad struktuurid reaalselt paika panna,» ütles ta. «Me usume, et aja jooksul need piirangud tühistatakse. See on vaid aja küsimus.»

BA aktsiad oli börsipäeva hakul 2,3 penni võrra üleval ja maksid 225,3 penni. Iberia aktsiad tõusid 1,5 protsenti 2,71 euro peale.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Tagasi üles