Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Trammitunneli rajamine lennujaama suunas algab juba tänavu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: BNS
Copy
TLT töötajad õppisid koolitusel seda, kuidas rööbastelt maha jooksnud tramm jälle õigesse kohta tagasi tõsta.
TLT töötajad õppisid koolitusel seda, kuidas rööbastelt maha jooksnud tramm jälle õigesse kohta tagasi tõsta. Foto: Tairo Lutter

Tallinna Linnatranspordi AS-il on plaanis trammiteede arendusega jätkata ning 2015. aasta lõpus tahetakse alustada Ülemistel trammitunneli rajamist lennujaama suunal, trammiga peaks lennujaamani sõita saama juba 2016. aasta lõpus; trammi viimine lennujaamani maksab 20 miljonit eurot, teatas BNS.

"Mis seal salata, juba selle aasta lõpus hakkame uuristama tunnelit lennujaamani sealt Peterburi tee kahelt krundilt, Tallinna-Helsingi tunnel on küll tore asi ja meie teeme küll natuke lühema, aga selle eest rutem," ütles Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimees Enno Tamm BNS-ile.

"Trammitee viimine lennujaamani maksab täiendavalt 20 miljonit eurot, rahastamine on ühelt poolelt Euroopa Liidu (EL) ühtekuuluvusfond ja teisest poolest umbes 20-protsendilises suuruses Tallinna linnaeelarve," lisas Tamm.

"Ma olen täiesti veendunud, et te võite lennujaama sõita trammiga juba järgmise aasta lõpus," märkis ta.

Tamme sõnul on lennujaama viiva trammitee tunneliosa pikkus umbes 100 meetrit. "Areng on nüüd nii kiire olnud, et oleme seal Peterburi tee 2 krundil selle tagasipöörde ära projekteerinud ja riigihange, mille alusel Merko nüüd ehitab, seal ongi jabur olukord, et kui selle hanke eelprojekti kohaselt valmis ehitada, siis see tähendaks, et peaksime aasta hiljem selle kõik üles võtma, seetõttu oleme koostöös majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga (MKM) jõudnud ühisele seisukohale, et kilplase tööd me ei tee ja projekteerime selle käigult ümber ja ehitame ta kohe nii, nagu ta lõpuks peab jääma," ütleb Tamm.

Tamme sõnul on trammitunnel Ülemiste liiklussõlme üks komponent, pärast tunnelist väljumist suundub tramm mööda Keevise tänavat lennujaamani, kus tehakse ümberpööramine.

"Me ikka järgmisel aastal tahame seda ehitama hakata ja aasta lõpuks valmis saada, sest ausalt öeldes ei saa me sellele rohkem aega kulutada, sest on kange soov Viru väljaku poolt uue rööbasteega Kopli poole minema hakata," lisas Tamm.

Tagasi üles