«Jaapani turistid sihilikult ainult Eestisse ei tule. Jaapanlased satuvad Eestisse kahel viisil, ühel juhul sõidab turist Helsingisse ja sealt edasi Eestisse, Lätti ja Leetu ning pärast Helsingi kaudu tagasi. Teine osa sõidab samuti Helsingisse, on Skandinaavias ja kombineerituna põhjamaadega tuleb ka Eestisse, ainult Eestisse tulevad need, kellel on mingi väga konkreetne põhjus, kuid nende arv on täna suhteliselt väike,» märkis ta.
Mutso sõnul tegi möödunud aastal, mil Jaapani turistide arv Eestis kasvas 6500 võrra, meie jaoks suure töö ära Helsingisse lendav Japan Airlines. «Võõrustasime Japan Airlinesi ajakirjanikke, kes panid oma pardaajakirja Eestit tutvustavad ülevaated. Helsingi lennujaama lähedus on meile kindlasti tulemuse andnud,» sõnas Mutso.
Selge on, et Eesti on väike turg ja ühegi suure lennufirma jaoks me liiga atraktiivseks ei muuta, lisas Mutso. «Kui me tõesti tahaksime saada Tallinnat selleks kohaks, kust hakatakse inimesi Euroopasse edasi viima, siis lähitulevikus mina seda reaalseks ei pea,» lisas ta.
«Kindlasti on meie jaoks oluline, et saame Saksamaale kevadel uusi ühendusi. Mul on hea meel, et Estonian Air avab Viini ja Berliini ühenduse ja turisti võtmest saab ju rõõmustada ka selle üle, et AirBaltic hakkab samu liine kopeerima. Meil on praegu ootused mitme uue liini suhtes, aga sellest on täna veel vara rääkida,» lisas Mutso.
Statistikaamet teatas neljapäeval, et majutusettevõtetes peatus 2014. aastal üle 3 miljoni sise- ja välisturisti, mis on 4 protsenti rohkem kui 2013. aastal. Vene turistide arv aasta lõikes kahanes 10 protsenti, kuid seda aitasid kompenseerida Läti, Soome, Saksamaa ja Aasia turistid. Jaapani turistide arv Eestis kasvas 2014. aastal 6500, Saksa turistide arv 11 000 ja Hiina turistide arv 3900 võrra. Võrreldes 2013. aastaga on Soome ja Läti turistide arv kasvanud vastavalt 2 protsenti ja 7 protsenti.