Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Espressomasin käis kuus korda remondis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Espresso.
Espresso. Foto: SCANPIX

Ehkki Denirell OÜ kauplusest ostetud espressomasinal esines ridamisi tõrkeid, keeldus pood seda ümber vahetamast.

Tarbijakaebuste komisjoni poole pöördus klient, kes ostis 19. detsembril 2012 Boschi espressomasina, mis maksis 455 eurot. Sellel esines aga 2014. aastal ridamisi tõrkeid - masin käis remondis märtsis, augustis, oktoobris, kaks korda novembris ja detsembris.

Klient tahab, et pood vahetaks vigase masina korrasoleva vastu välja, ent vaatamata arvukatele garantiiremontidele keeldub pood seda tegemast, tuues põhjuseks, et puuduse põhjustajaks on klient ise.

Seaduse alusel peab ostjale üleantav asi vastama lepingutingimustele, seda eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas.

Komisjon leidis, et antud kohvimasin on ebakvaliteetne, sest vaatamata paljudele remontidele, ei tööta see endiselt nõuetekohaselt. Puudused, mis masinal kõrvaldati, ei viita ka kliendi veale.

Seaduse järgi vastutab tarbijale müügi puhul müüja toote lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale. Klient teavitas müüjat kohe, kui puudused ilmnesid.

Seda, et masin ei vasta nõuetele, tõendasid parandustöid teinud Renerki Kaubanduse OÜ antud veakirjeldused. Nende järgi esinesid masinal puudused, mille kõrvaldamiseks oli vajalik detailide vahetamine. Remondi käigus ei tuvastatud viga, mille oleks võinud tekitada klient.

Kui toode ei vasta lepingutingimustele, võib ostja nõuda müüjalt selle parandamist või asendamist. Müüja võib parandamise asemel asendada selle lepingutingimustele vastava asjaga.

Komisjoni hinnangul rikkus müüja oluliselt müügilepingut, kuna müüs ebakvaliteetse espressomasina ega suutnud vigu kõrvaldada. Õigusvastane on, et kaupleja ei rahuldanud tarbija korduvaid taotlusi asendada puudusega masin, vaatamata sellele, et parandamine ei õnnestunud.

Seega leiab komisjon, et OÜ Denirell peab kliendile tagasi maksma 455 eurot või asendama selle müügilepingu tingimustele vastava espressomasinaga.

Kui pooled komisjoni otsusega ei nõustu või seda ei täida, on neil õigus pöörduda vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.

Tagasi üles