Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Odav rubla ajab soomlased Viiburisse tankima

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Õepa
Copy
Vene valitsus üritab hoida kütusehindu rublades enam-vähem stabiilsena.
Vene valitsus üritab hoida kütusehindu rublades enam-vähem stabiilsena. Foto: Maksim Bogodvid / RIA Novosti

Kagu-Soomes on hoogu kogumas komme üle Vene piiri autosid tankimas käia, sest Venemaalt saab ühe Soome paagitäie maksumuse eest kaks paagitäit, kirjutab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.

Lappeenrantast pärit Vesa Ropponen rääkis Ylele, et on viimase kümne aasta jooksul vaid mõnel korral Soomes tankinud.

Aastas 25 000 km sõitvale mehele piisab ühest paagitäiest paariks nädalaks. Viiburis maksab 95 pliivaba bensiin 52 eurosenti ja diislikütus 40 eurosenti liiter.

Samuti Lappeenranta linnas elav Matti Kälviäinen räägib, et sääst pole siiski suur, sest viisa hind tuleb maha arvata. «Pakun, et aastas säästame tuhat eurot,» ütles ta.

Ehkki toiduainete ja muude esmatarbekaupade hinnad on tõusnud Venemaal järsult, püsib kütuse hind peaaegu samal tasemel. «Vene valitsus üritab hoida kütuse hind rublades stabiilsena, kuid hinnatõususurvet avaldab inflatsioon,» ütles Neste Oili Peterburi tütarfirma juht Julia Matisova.

Jaanuaris registreeriti Kagu-Soome piiripunktides 109 583 soomlase piiriületus. Ehkki liiklusvoog üle piiri on kriisi tõttu soikumas, on soomlaste piiriületuste arv aastaga 9000 võrra kasvanud. Põhjus on kütuseturism.

Svetogorskis tankiv Ruokolahtist pärit Tomi Lappalainen nendibki Ylele, et kasvav bensiiniturism on tanklais näha. «Siin Svetogorskis saan sama raha eest kaks paagitäit ja Soome poolel ühe. Sealt tuleb ikka üsna suur sääst,» ütleb Parikkast pärit Minna Väistö.

Kütusekrediidi ettevõte Beoscan peakorteriga Lappeenranta linnas ennustab, et kevadel saab Soome kütuseturism tõelise hoo sisse. «Viisa taotlemiseks kulub aega ja paljud ei taha talvel Venemaale minna,» ütleb ettevõtte juht Vesa Kaukonen.

Tagasi üles