Kolm sammu halva töötaja vallandamiseks

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolm sammu halva töötaja vallandamiseks
Kolm sammu halva töötaja vallandamiseks Foto: PantherMedia

Isegi kehva töötaja vallandamine ei ole kunagi kerge ülesanne. Paraku ei ole seda töökeskkonna päästmise ja ettevõtte tulemuslikkuse huvides tihtipeale võimalik vältida. Entrepreneur.com annab nõu kolme sammu läbimiseks, mis aitavad vallandamist valutumalt läbi viia.

Mõista, et selle töötaja aeg ettevõttes on ümber saanud

Töötajaga seotud probleemide teadvustamine ja neile lahenduste otsimine ei ole alati lihtne ning vallandamine võib tihti tunduda liiga drastilise meetmena.

Samas on palju märke, mis annavad teada, et tööandja ja töötaja teed peaks lahku minema. Näiteks, kui varem väga tulemuslik töötaja on hakanud lati alt läbi jooksmist pidama normaalseks või viib üldist moraali kolleegide ees tööd ja ettevõtet halvustades alla. Samuti võib peale uue töötaja palkamist selguda, et tema oskused ja kogemused ning motivatsioon ei ole siiski vajalikul tasemel. Samas pole alati kõik põhjused seotud konkreetse isiku omaduste ja oskustega - vahel tuleb ette olukordi, kui organisatsioonisisesed muudatused kaotavad lihtsalt vajaduse antud töökoha järgi.

Valmistu vallandamiseks

Kohe, kui sa teadvustad endale mingi töötajaga seoses ülalmainitud isikuga seotud probleeme, tuleks hakata neid dokumenteerima - näiteks tuleks koguda teiste töötajate poolt antud teemal tehtud avaldusi ning teha märkmeid varasemate vestluste kohta probleemse töötajaga. Sellise dokumenteeritud info kogumine aitab sul hiljem omada teatud eelist võimalikes vallandamisega seotud vaidlustes.

Vastuta oma otsuse eest ise

Kui sa pead töötaja vallandama, pole see tavaliselt tema süü, vaid sinu, kuna oled varasemalt palganud vale inimese. Selle teadvustamine on küll valulik, kuid mida kiiremini sa sellega lepid, seda kiiremini saad sa ka oma uute töötajate palkamis- ja integreerimisprotsesse parandada.

Peale vallandamist tuleks endalt kohe küsida:  mida ma saaksin järgmine kord paremini teha?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles