Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Hostingufirma hakkas veebiteenuseid pakkuma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kodulehe ehitamise firma VOOG veebileht
Kodulehe ehitamise firma VOOG veebileht Foto: Kuvatõmmis

Kasutajate elu hõlpsamaks muutmiseks sõlmisid koostööleppe hostingufirma Zone ja koduleheteenuse pakkuja Voog. Nüüd saab igaüks oma ettevõttele kauni kodulehe ise valmis teha — ilma tehniliste oskuste või seadistamiseta.

„Liigume selles suunas, et pakkuda klientele üha enam ka veebirakendusi ja -teenuseid, mitte ainult virtuaalservereid, domeene ja emaile. Aitame inimestel sel moel säästa märgatavalt nii aega kui ka raha,” selgitas Zone juhatuse liige Riho Kurg. „Varem pidid kliendid sarnaseid lahendusi iga pakkuja käest ükshaaval lisaks tellima.”

„Küsimus on selles, kelle hoolde sa oma andmed usaldad,“ ütles Voogi tegevjuht Tõnu Runnel. „Arveldamine on kliendi jaoks lihtsam, ta võib minna selle juurde, keda ta on alati domeeni registreerija ja e-posti jooksutajana juba usaldanud. Nüüd saab ühe arve eest kaks teenust.“

Vooga saab igaüks kodulehed ise valmis ehitada. Kõik tehniline on juba paketis ette ära lahendatud. Süsteem on automatiseeritud ja hooldatud ning kasutaja saab rahulikult sisule keskenduda. Veebilehe valmistamine käib kiiresti ja lihtsalt, kuna teenus sisaldab kõiki saidi ehitamiseks vajalikke komponente. Voo esinduslike disainidega veebilehed sobivad hästi nii

väikestele kui keskmise suurusega firmadele. Ent Voo paindlikkus võimaldab koos disaini- või veebifirmadega selle peale ka täiesti unikaalseid suuri kodulehti ehitada. Nii on tuntuimad Voo peal töötavad saidid Eestis näiteks RMK, Starman ja Riigi Kinnisvara.

Toome näite: kui näiteks paari töötajaga moodne burgerikiosk tahab oma kodulehe püsti panna, siis Runneli sõnul kulub selleks inimesel, kelle hiir vähegi peos püsib, 15-20 minutit. Voog annab ette kümmekond veebimalli, mida on ülilihtne sisuga täita ja hallata. „Moodsad ja paindlikud,“ kiitis Runnel. „Igast põhjast saab ehitada üsna erinevaid asju“. Ainuke tingimus: sisu peab endal olemas olema, sisuloometeenust firma ei paku. Igaüks peab ise teada, kuidas oma klientidega rääkida ja millest, kas kiisupildid töötavad paremini kui kutsupildid. Küll antakse näpunäiteid veebihaldamise asjus firma blogis.

Voogi veebitegemismasinas näeb kasutaja seda sisu, mida ta haldab, nii et igaüks võib kohe oma töö tulemust testida. Kõik loodud veebilehed järgivad mobile first printsiipi, st see peab olema sama hästi kasutatav nii mobiilsetele platvormidel kui arvutis. Küll käib esialgu haldamine vaid suure arvuti kaudu. Voog tegeleb praegu mobiilse haldamisssüteemi beetatestimisega, aga enne kevadet seda klintidele ei pakuta.

Internetiäri mõttes on Voog keskmise kaliibriga dinosaurus – asutatud juba 2008. aastal ja oli varem tuntud kui Edicy. Tartu firmas töötab kaheksa noort meest, aga aktiivseid kasutajaid on 75 riigist ja kokku arvata 10 000. Enamus kasutab tasuta teenuseid, aga on ka mõnituhat maksvat klienti.

Samasugust koostööd kui Zonega teeb Voog Taani suuruselt kolmanda hostingufirmaga Dandomain, aga ei kasuta seal Voogi kaubamärki. Lõppude lõpuks tahavad kasutajad ju teenust, mitte brändi, eriti sellel turul, kus Voog tegutseb.

Vanasti läksid firmad, kes soovisid oma tegevust laiendada, veebimajutust pakkuvate ettevõtete juurde. Siis muutusid populaarseks veebiteenused ja andmepilved, mis tõmbasid majutusteenustelt vaiba alt. Tundus, et nn hostingu-äri ongi läbi. Aga siis toimus üks muudatus, ilmus Edward Snowden ja korraga ei olnudki veebiteenuste kasutamine nii ahvatlev. Veebimajutuse äris  on teine tulemine.

Taas tasub kaaluda oma internetiasjade hoidmist veebimajutaja juures.

Märksõnad

Tagasi üles