Mitmed teadusuuringud väidavad, et tarbijad eelistavad kaubamärke, mille nimi sarnaneb nende enda nimele või mille nimes sisalduvad samad tähed, mis nende enda nimes, kirjutab Business Insider.
Inimeste brändieelistused on seotud nende nimetähtedega
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esimest korda tõi selle seose teadusavalikkuse ette Belgia psühholoog Jozef Nuttin, kes juba 1985. aastal nimetas selle "nimetäheefektiks."
Teemat uurisid 2005. aastal Kanadas edasi psühholoogid Gordon Hodson ja James Olson, kelle uuringu järgi on inimestele esteetiliselt eriti ligitõmbavad nende nimede initsiaalid. Näiteks on keskmisest suurem tõenäosus, et Aaron eelistab Apple´it ja Nicole Nike´i.
Teadlaste sõnul on tegu huvitava osaga tarbimispsühholoogiast - kuna inimesed kipuvad eelistama brände selle järgi, kuidas need väljendavad nende identiteeti, valitakse kaubamärke alateadlikult ka enda nimest lähtuvalt.