Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eraldi lähitulesid pole tulevikus vaja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Panther Media/Scanpix

Prantsuse ettevõte Valeo on töötanud välja intelligentse kaugtulede juhtimise süsteemi, mis vabastab autojuhid vajadusest vastutuleva auto lähenedes lähituledele ümber lülituda.

Lähitulede järgi pole Valeo süsteemi kasutades enam vajadust, sest täistulede valgusvihku juhitakse nii, et see vastutuleva auto juhi silmi ei pimesta, vahendab Tartu ülikooli teadusportaal Novaator Physorgi.

Süsteem on varustatud kaameraga, mis jälgib vastutuleva auto asukohta ning sellest lähtuvalt blokeeritakse osa laternast lähtuvast valgusvihust, mis vastutulevale autole peale paistab. Laternat osaliselt blokeeriv kate on liikuv, nii et autode lähenedes üksteisele on pidevalt kaetud vaid see osa valgusvihust, mis võiks häirida teist autojuhti.

Seega näib vastutulevas autos olijaile, et kasutatakse lähitulesid. Valeo süsteemiga varustatud autos olijad näevad aga suuremat osa teest endiselt kaugtuledega valgustatuna. Süsteemi on võimalik lihtsalt ka vasakpoolse liikluskorralduse jaoks ümber seada.

Nime BeamAtic Premiumi kandma hakkava süsteemi on esimesena kasutusele võtnud Jaapani autolaternate tootja Ichikoh Industries. Esimesed uut tüüpi laternad valmivad juba sel kuul ning Valeo peab läbirääkimisi mitme Jaapani autotootjaga, et BeamAttic laialdaselt kasutusele võtta.

Märksõnad

Tagasi üles