Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Soomes keelati üllataval põhjusel piparmündikakao reklaam

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Kakao.
Kakao. Foto: SCANPIX

Uuest aastat jõustus Soomes uus seadus, mis karmistab veelgi enam seni kehtivaid alkoholimüügi reegleid, muuhulgas keelati ka piparmündikakao reklaamimine.

Aastaid oli sadades  Soome pubides kombeks anda mängude võitjatele tasuta joogi kuponge,  nüüd on see keelatud, kirjutab Yle. Valvira (Soome tervishoiu järelevalveamet) kinnitusel pole enam lubatud alkoholi andmine auhinnaks, samuti on sellest aastat alates keelatud alkoholihindade reklaamimine. Ka peavad söögikohad oma Facebooki lehtedelt eemaldama info alkoholi hindade kohta, sest napsureklaam on keelatud nii avalikus kui ka veebimeedias.

Alkoholi reklaamimise kord Soomes on keeruline. Reklaam on kas seaduslik või rikub seda vastavalt sellele, kus seda eksponeeritakse. Valvira kinnitusel võib reklaamida õlut, siidrit ja veini välireklaamitahvlil, kui see on serveerimiskohale  piisavalt lähedal. Küll aga ei tohi reklaamida piparmündikakaod – Minttukaakao. Põhjuseks on asjaolu, et Minttu  viina on tuntud piparmündimaitseline liköör, milles on 40-50 protsenti alkoholi. Seetõttu ei tohi  piparmündikakaod ka reklaamida veebis, suusakuurortides või ajalehtedes. Samal põhjusel ei tohi reklaamida ka kohvi ja konjakit. Nende reklaam võib olla näha  restorani sees, mitte aga väljas.

Ka on lahja alkoholi (siider, õlu jt) reklaam keelatud, kui see asub «liiga kaugel» müügikohast, samas pole seda kaugust täpselt määratletud. Keelu näitlikustamiseks toob Valvira selle, et suusanõlva tipus ei tohi reklaam soovitada minna alkoholi joomiseks all asuvasse baari, küll aga on lubatud reklaam, et baar on vahetus läheduses.

Ka keelab uus kord välireklaami, et n-ö happy hour on iga päev 14-16, küll on see lubatud siseruumides. Ka võib väljas olla reklaam – tule ja naudi after-ski keskkonda.

Tagasi üles