Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Pood ostukäru laastamistöö eest vastutust ei võta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Laokile jäetud ostukärud võivad parkimismajas põhjustada suurt pahandust.
Laokile jäetud ostukärud võivad parkimismajas põhjustada suurt pahandust. Foto: Toomas Huik / Postimees

Uue aasta alguses Tallinnas Ülemiste keskust külastanud mees avastas ebameeldiva üllatusena, et Rimi poekäru oli lõhkunud ta auto. Pood aga 700-eurost arvet hüvitada ei taha.

«Auto juurde naasmisel avastasin, et minu auto parempoolne külg oli kriimustatud  Rimi ostukäru poolt. Ostukäru seisis minu ja kõrval parkiva auto vahel,» meenutas Reimo Rüütel 2. jaanuari õhtul toimunud vahejuhtumit. Mehe kinnitusel tegi ta kohe pärast juhtunu avastamist avalduse Ülemiste keskusele, Rimi poele. Sündmuskohal käis ka politsei, kellele tegi samuti avalduse. «Minu auto taastusremont maksab ca 700€, aga senini pole ostukäru omanik tundnud mingit huvi auto vigastuste või  kahju suuruse vastu,» on mees nördinud.

Umbes nädal pärast vahejuhtumit pöördus ta uuesti Rimi poole ja sai sealt vastuse, et pood ei näe endal süüd auto kriimustamises ning seega puudub ka kohustus mis tahes kahju hüvitamiseks selle juhtumiga seoses. «Üksnes asjaolu, et käru kuulub Rimile, ei anna automaatselt alust näha Rimil süüd kirjeldatud kahju tekkimises. Käruga väljaspool Rimi territooriumi hooletult ringi käimine isikute poolt, kes ei ole Rimi Eesti Food ASiga lepingulises või töösuhtes, ei ole kuidagi omistatav Rimi tegevuseks,» seisis saadetud kirjas.

Ka kinnitas pood, et kui klient pargib tasuta parklas, mis ei kuulu Rimile, siis võtab ta parkimiskohta ja -meetodeid valides ka ise vastutuse oma auto turvalisuse eest.

Ülemiste keskus edastas Postimehele turvateenistuse G4S objektivanema nimetu vastuse. «Kontrollisime videosalvestust ja olukord oli selline, et ostukäru pani liikuma tugev tuul ehk põrkumise põhjustasid ilmastikuolud,» seisab seal. G4S sai juhtumist teada 6. jaanuaril, kui politsei saatis päringu. Samal päeval politseile ka vastati.

Ülemiste keskuse turundusjuht Kristina Antšak kinnitas, et keskuse juhtkonna poole ei ole antud juhtumiga seoses pöördutud ega kahjunõuet esitatud. «See on esmakordne meile teadaolev juhtum meie parklas,» lisas ta.

Eesti Liikluskindlustus Fondi juhatuse liige Lauri Potsepp selgitas, et kui poe ostukäru kahjustab sõidukit, siis hüvitatakse kahju sõidukikindlustuse lepingu alusel. Sõiduki omanikul tuleb kanda sõidukikindlustuse lepingus kokku lepitud omavastutus. «Omavastustuse summat või kogu kahju, kui sõidukikindlustust ei olnud, võiks nõuda kahju eest vastutajalt,» sõnas ta. Samas möönis ta, et selgitamine, kas ja mis ulatuses vastutab kahju eest käru omanik või isik, kes käru hooletusse jättis, kui käru pääses tugeva tuule tõttu liikuma, võib olla praktikas võimatu.

Potsepp selgitas, et liikluskindlustuse lepinguga on kindlustatud sõiduki juhi vastutus, st hüvitatakse sõiduki juhi asemel tema tekitatud kahju teisele isikule. Sõidukikindlustuse lepinguga on kindlustatud sõiduk, st hüvitatakse sõiduki kahjustumisest või hävimisest tekkinud kahju.

Rüütli sõnul pole tema kaskokindlustusse pöördunud, kuna leiab, et on olemas vastutav pool, kes peaks kahju hüvitama.

Tagasi üles