Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Vaata, millised automargid ei läbi kõige sagedamini tehnilist ülevaatust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Stinne Loo
Copy
Tehnoülevaatus.
Tehnoülevaatus. Foto: Peeter Langovits

Maanteeameti statistikast selgub, et enamasti on ülevaatuse mitteläbimise põhjuseks probleemid tuledega, vanematel mudelitel lisanduvad probleemid piduritega.

Maanteeameti andmetel olid 2013. aasta statistika põhjal tehnoülevaatusel tuvastatud vead enamasti seotud valgustusseadmetega, sinna hulka kuuluvad nii lähi- ja kaugtulede laternad kui ka numbrituled. 11-12 aasta vanustel autodel lisandusid rikked ja puudused ka seoses pidurisüsteemiga.

Maanteeameti andmetel ei läbinud 2002-2003 aastal välja lastud sõidukid korralist ülevaatust esimese korraga keskmiselt iga kümnes auto.

Kõige probleemsem mudel oli Peugeot 206, mis ei läbinud tehnoülevaatust 16 protsendil kordadest. Kõige rohkem oli antud mudelil probleeme piduritega, mille hulka kuuluvad rikked nii sõidu-, rikke- ja seisupiduri kui ka aeglustiga. 

Samuti esines Peugeotil mittevastavusi seoses esi-ja tagateljega. Sinna hulka võivad kuuluda ka ohtlikud rikked nagu murdunud või deformeerinud telg ja telje ebakindel kinnitus.

Sarnased probleemid ilmnesid ka Volkswagen Polol ja Nissan Almeral, mis ei läbinud tehnoülevaatust vastavalt 16 ja 13 protsendil kordadest. 

Artikli foto
Foto: maanteeamet
Tagasi üles