Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Air Balticu pani Tallinna laienema rublakriis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
airBalticu tegevjuht Martin Gauss.
airBalticu tegevjuht Martin Gauss. Foto: PEETER LANGOVITS/PM/SCANPIX

Air Baltic toob oma järsu Tallinna laienemise põhjuseks rublakriisi. Alles möödunud kuul ütles lennufirma tegevjuht Martin Gauss, et nad ei kavatse avada Estonian Airiga konkureerivaid liine.

«Teisel rublakriisi nädalal tegime kiire muutuse,» sõnas Gauss. «Meil on lääne linnades koodijagamispartnereid ning nüüd on meil ka võimekus teenindada lühemaid liine.»

Ta meenutas, kuidas nad kevadel Ukraina kriisi tõttu tegutsemisega viivitasid ning seetõttu raha kaotasid. Seekord võtsid nad meetmed tarvitusele nii ruttu kui võimalik. 

Ta ütles, et uued liinid tingis just koodijagagamispartnerite huvi. Viini liini aitab müüa Austria Airlines nii Austrias kui Balkanimaades. Saksamaa liinil toetab müügitööga Air Berlin.

Rublakriis kukutas eelbroneeringuid 80 protsendi võrra esimesel kolmel rublakriisi nädalal. «Nüüd on olukord parem, aga me näeme, et broneeringute arv pole taastunud,» märkis Gauss. Langenud on just lennud läbi Riia, ent kahe linna vaheline liiklus nii palju kannatanud pole. «Rublakriisiga muutusime nii meie kui teised Lääne lennufirmad liiga kalliks,» märkis tegevjuht. Ta tähendas, et Tallinnas ajab konkurents piletite hinnad alla.

Detsembri keskel tõstis Venemaa keskpank baasintressi 6,5 protsendi võrra 17 protsendini. Mingil hetkel maksis euro sada rubla. 

Küsimusele, kas nad võivad avada selle tõttu veel uusi liine, vastas lennufirma juht jaatavalt. «Muidugi me võime avada. Kui üks liin näiteks ei tööta. Aga see peab meie graafikuga klappima. Linnas nagu Tallinn, mida me tihti teenindame, on lennuk nagunii kohal. Ja selle asemel, et panna ta Riiga lendama, võib ta minna kuskile mujale.»

Tema sõnul on arvutused näidanud, et liinid on kasumlikud. Veel detsembris ütles Gauss Tallinna liinide kohta: «Väga ebatõenäoline, sest me mõlemad ei suuda sealt raha teenida. Ja mulle ei meeldi mõte, et ma lähen liinile, kus me mõlemad raha kaotaksime,» selgitas ta.

Nüüd aga on lennufirma avanud nii Berliini kui Viini liini, mis on mõlemad ka Estonian Airi sihtkohtade seas. Estonian Airi kommertsjuht Indrek Raudveer sõnas eile, et kavatsevad konkurentsipakkumise väärikalt vastu võtta.  

Tagasi üles