Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lõhn, mis sunnib rahakotiraudu paotama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Triin Ärm
Copy
Saiades on kasutatud kaneeli.
Saiades on kasutatud kaneeli. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Uurijad on jõudnud järeldusele, et inimesed ostavad kallimaid kaupu, kui nad tunnevad kaneelilõhna.

Uuringut viisid läbi teadlased mitmest ülikoolist, kirjutab Fox News. Stevens Institute of Technology, City University of New York ja Temple University teadlaste sõnul ei teki inimestel kaneelilõhna tundes suurem ostmissoov mitte seetõttu, et nad tunneksid end jõukamana. Kaneelilõhn paneb inimesed tundma end hoopis hädisemalt.  

«Inimestel, kes tunnevad kaneelilõhna, jääb mulje, et ruumis on palju inimesi ning selle tulemusena tunnevad nad end hädisemalt, sest neil on vähem võimu,» selgitasid uurijad. «See võib viia olukorrani, kus inimesed hakkavad endale selle ebameeldiva tunde kompenseerimiseks ostma asju, mis tunduvad neile prestiižsemad.»

Erinevate lõhnadega eksperimente teinud teadlaste sõnul võib sel uurimistööl olla suur mõju poodidele. Suurbritannia poed on juba katsetanud inimeste meelitamist saiatoodete ja šokolaadilõhnaga, kuid see uuring võib selgitada, mis paneb inimesi ostma kallimaid ja luksuslikumaid esemeid. «Näitame, et müüjatel on lihtne inimestega manipuleerida,» lisasid uurijad.  

Tagasi üles