Septembri lõpus Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuhi ametikohalt lahkuva Evelin Mägioja sõnul ei mängi lihaskandaal tema lahkumise juures mingit rolli.
Mägioja: sain Rimis korraliku karastuse meediasuhtluses
Eesti ehk üks tuntumaid ja tunnustatumaid turundusjuhte Evelin Mägioja paneb kuu lõpus ameti maha ja suundub reklaamiagentuuri juhtima. Aasta Turundusjuht 2009 tiitliga pärjatud noor ja ambitsioonikas naine selgitab, miks ta otsustas oma senise töö uute väljakutsete vastu vahetada.
Miks otsustasite Rimist lahkuda?
Olen töötanud Rimis erinevatel turundusega seotud juhtivatel ametikohtadel kuus aastat. See on olnud väga põnev ja kogemusterikas aeg.
Oleme ellu viinud mitmeid huvitavaid ja edukaid kampaaniaid ning sekka on olnud ka pinevamaid aegu ja olen saanud korraliku karastuse meediasuhtluses.
Möödunud ajast on jäänud eredaimad mälestused Tudish Piip kampaania elluviimisest, tervislikke eluviise propageerinud Hakkame käima kampaania korraldamisest, Säästumarketi ümberehituseaegsest hinnaimago kujundamisest ja Rimi toiduajakirja Toit&Trend turuletoomisest.
Kindlasti tahan kiita Rimi ja Säästumarketi turundus- ja kommunkatsioonitiimi, ilma kelleta poleks senine töö kahtlemata olnud nii tulemusrikas ja samas ka nauditav.
Ma ei mäleta ühtegi esmaspäevast osakonna koosolekut, kus me poleks lisaks päevakorras olevatele punktidele ka pisut nalja visanud ja lihtsalt elu-olu üle arutlenud.
Kahtlemata oleks Rimis ja Säästumarketis jätkuvalt väga paljugi ära teha, näiteks ellu viia ühiskondlikult vajalikke ja huvitavaid sotsiaalse taustaga kampaaniaid või näiteks katsetada jaekaubandusse sobivaid digitaalseid lahendusi.
Järgmise aasta olulisteks märksõnadeks peaksid olema ka kliendikesksema ja personaalsema turundusstrateegia välja töötamine ning uute lojaalsusskeemide juurutamine.
Ma ei saa öelda, et turundusalane töö Rimis ja Säästumarketis oleks tehtud, kuid elus jõuab ikka kätte hetk, kus tuleb valida, kas püüda olemasolevat veelgi paremini teha või esitada endale uued väljakutsed ja proovida midagi uut.
Usutavasti nii nagu iga inimene, olin ka mina peas kaalunud erinevaid variante, mida ma võiksin teha siis, kui ei töötaks enam oma praegusel ametikohal ja reklaamiagentuuri juhtimine tundus alati ühe võimaliku variandina.
Ma ei olnud otseselt veel plaaninud töökoha vahetust, kuid kui mulle tehti ettepanek asuda Idea loovagentuuri tegevjuhiks, kaalusin seda põhjalikult ja otsustasin selle seejärel vastu võtta.
Minu Rimist lahkumise peamine põhjus on ikkagi soov saada uusi kogemusi, areneda ja vaadata maailma pisut teise nurga alt kui ma seda viimastel aastatel olen teinud.
Kui palju on lahkumine seotud kevadise lihaskandaaliga, kus pidite kohati lausa puhkuse ajast hakkama liha müügiga seotud probleeme likvideerima?
Töö turundus- ja kommunikatsioonijuhina ei saa kunagi käia tavapärase esmaspäevast reedeni kaheksast viieni graafiku järgi, seetõttu on loomulik, et tuleb valmis olla tööks ka puhkepäevadel ja kriisi ajal kakskümmend neli tundi ööpäevas.
Loomulikult võib tagantjärele öelda, et paremini korraldatud kommunikatsiooniga oleks saanud tekkinud olukorda ennetada, kuid paremini esitatud meediasõnumid ei oleks ju muutnud tehtud sortimendi otsust ja mul on hea meel, et valesti tehtud otsus muudeti siiski suhteliselt kiiresti ümber ning lõppkokkuvõttes ei ole vahet, kas pidin sel ajal ka puhkuse ajal tööd tegema või mitte.
Ma ei propageeri liigset töötamist ja ületundide tegemist, kuid kahtlemata olen ka oma uues töökohas valmis vajadusel parima lõpptulemuse nimel tööajaväliselt aega leidma.
Mis jäävad viimasteks suuremateks ülesanneteks Rimis?
Nii nagu eelpool mainitud, oleks Rimis ja Säästumarketis veel paljugi teha. Sellegipoolest leppisime kokku prioriteetsemad ülesanded, mis vajavad enne minu lahkumist lõpetamist ja neist peamisteks on järgmise aasta turunduseelarve paika panemine ning reklaami-ja meediastrateegia viimistlemine.
Milline peaks olema teie mantlipärija Rimis?
Kui nüüd lähtuda sellest teooriast, et me elame tsüklilises maailmas, kus päev vahetub ööga ja öö päevaga, siis peaks minu mantlipärija Rimis olema pigem minu vastand.
Teisisõnu, ilmselt sobiks Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuhiks nüüd mõni inimene, kes tegeleks rohkem detailidega ja oleks pigem tagasihoidlikum, rohkem suunahoidja kui ideede generaatori tüüpi.
Hoolimata lennukatest ideedest on mul ka tugev analüütiku pool ja see võiks ilmselt ka minu järglasel olemas olla.
Kas Idea tegi teile ettepaneku nendega liituda?
Jah, ettepanek Idea tegevjuhiks hakata tuli agentuuri omanike poolt.
Miks otsustasite just agentuuri minna, mitte näiteks jätkata turundaja liini ja pigem minna mõnda teise suurfirmasse turundusjuhiks?
Pean üheks oma tugevuseks brändistrateegia ja toimivate kampaanialahenduste välja töötamist, eesmärkide seadmist ja nende saavutamist.
Reklaamiagentuuris töötamine annab mulle võimaluse töötada mitmete erinevate brändidega ja olla nende kujundamise juures ja anda oma panuse nende edulugudesse.
Rimi ja Säästumarketi brändid on mulle jätkuvalt väga südamelähedased, seetõttu oleks mul olnud väga raske vahetada tänane töö sarnase vastu mõnes teises suurettevõttes.
Uue lehekülje pööramisele ajendas mind väljakutse, mis erineb märgatavamalt minu tänasest tööst ja loovagentuuri tiimi juhtimine kahtlemata seda ka on.
Mida ootate Ideast?
Ideal on palju väga toredaid kliente, kahtlemata on eesmärgiks aidata neil turunduslikke eesmärke saavutada samahästi kui siiani ja veelgi paremini.
Arvestades minu jaekaubanduslikku kogemust, näen kindlasti võimalust esmajärgus laiendada kliendibaasi just toidu- ja esmatarbekaupade tootjate osas, et aidata neil planeerida ja ellu viia hästi toimivaid müügikampaaniaid.
Usun, et Idea reklaamimeeskonnast saab üks paremini toimivaid tiime ja suudame pakkuda tõeliselt tulemuslikke ning kvaliteetseid lahendusi.