Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Väiksema elektriarve saab augustitormi tõttu kuni 45 000 vooluta olnud majapidamist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Toomas Huik / Postimees

Eesti Energia esialgsel hinnangul vähendatakse augustitormidega seoses võrgutasusid kuni 45 000 kliendil, kes olid elektrita lubatust kauem.

Võrguettevõtja elektri katkestusaegu reguleerib majandus-ja kommunikatsiooniministri määrus, mille kohaselt peab suveperioodil tavaolukorras Eesti Energia Jaotusvõrk  rikkest põhjustatud katkestuse kõrvaldama 16 tunni jooksul.

8. augusti tormi ajal ületas tuule kiirus jaotusvõrkude projekteerimisnorme ja torm kvalifitseerus eriolukorra alla, mispuhul tuleb katkestus kõrvaldada kolme päeva jooksul alates erakorralise sündmuse lõppemisest.

Kui rike kestab kauem kui piirmäär lubab, vähendatakse kliendil võrguteenuse tasu.

«Torm algas 8. augustil umbes kell 18.30 ja lõppes 21.00 paiku. Seega määrusega lubatud kolmepäevane rikete likvideerimise aeg lõpeb 11. augustil kell 21.00 ehk siis kõik rikked, mida Eesti Energia Jaotusvõrk ei jõudnud antud ajaks likvideerida kuuluvad võrgutasude vähendamisele,» selgitas Eesti Energia pressiesindaja Marina Bachmann.

Juhul, kui voolukatkestus venis pärast kolme päeva veel 48 tunni võrra, peab võrguettevõtja tasu vähendama tarbijale vähemalt 125 krooni võrra, 2 krooni võrra peakaitse ampri kohta või 12 krooni võrguühenduse kasutusvõimsuse kilovati kohta.

Kui katkestus kestis lisaks veel üle 96 tunni, siis vähemalt 375 krooni võrra, 6 krooni võrra peakaitse ampri kohta või 36 krooni võrra kasutusvõimsuse kilovati kohta.

15. augusti torm oli Bachmani sõnul leebem ja klientidel, kellel katkestus algas 11. augustil kell 21.00 või hiljem, toimub võrgutasude vähendamine tavapärase arvestuse järgi ehk määruse järgi tuleb Eesti Energia jaotusvõrgul ajavahemikus 1. aprillil kuni 30. september kõrvaldada katkestus 16 tunni jooksul.

Hinnanguliselt vähendatakse Bachmanni sõnul võrgutasud 40 000 - 45 000 kliendil nii 8. kui ka 15. augusti rikete tõttu.

«Juhul kui kliendil tekib rikkega seoses otsene varaline kahju, saab klient esitada võrguettevõtjale kahjunõude taotluse,» lisas Bachmann.

«Tavaolukorras saab Eesti Energia iga kuu keskmiselt 100 taotlust kahjude hüvitamiseks ning rahuldame nendest peaaegu pooled. Kahjude hüvitamise eelduseks on korrektsed tõendid, et süü on võrguettevõtja poolne. Eelmisel aastal hüvitasime klientidele 1,8 miljonit krooni.»

Märksõnad

Tagasi üles