Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sadama parvlaevad saavad Saksa mootorid ja Soome tõukurid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Soome Steerprop toodab tõukureid nii jäälõhkujatele ja puksiiridele kui ka parv- ja kaubalaevadele.
Soome Steerprop toodab tõukureid nii jäälõhkujatele ja puksiiridele kui ka parv- ja kaubalaevadele. Foto: steerprop.com

Tallinna Sadama uute parvlaevade ehitajad on sadama juhatuse liikme Allan Kiili sõnul välja valinud enamiku parvlaevade põhikomponentidest – Saksa MTU mootorid, Soome Steerprop tõukurid ja Norra NES elektriseadmed.

Kiili sõnul teeb osade valiku laevatehas nimekirjast, mille esitab konstruktor. «Tavaliselt on nimekirjas iga komponendi valmistajat võimalik valida mitme tootja seast, et keegi ei satuks monopoolsesse positsiooni, et ei oleks võimalik hinda kaubelda,» selgitas ta.

Tallinna Sadamal õnnestus valikut suunata nii, et mõlemad laevatehased, nii Türgi Sefine kui ka Poola Remontowa, valisid nimekirjadest ühed ja samad nimed. «See on ainulaadne, tavaliselt nii ei juhtu, et kahes laevatehases tehakse laevad identsete komponentidega,» ütles Kiil.

«Hiljem ekspluatatsioonis peaks see andma hoolduskuludes säästu, et komponendid on täpselt ühesugused,» rääkis Kiil.

Kiili sõnul on laeva eri komponentide valikul tähtis seegi, et hooldus oleks samas regioonis saadaval. «Kuskil kaugel maal võib ju keegi toota paberil paremaid või odavamaid komponente, näiteks, aga kui hooldusmeeskond peab tulema kohale teiselt mandrilt, tekib täiendavat aja- ja rahakulu,» ütles ta.

Tagasi üles