Uute parvlaevade mudel läbis jääkatsetused

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tallinna Sadama tellitud Väinamere parvlaevade mudel lõpetas täna katsetused Soomes Aker Arcticu unikaalses jääbasseinis. Projekteerimisfirma LMG Marin inseneride hinnangul käitus laevamudel jääs paremini kui oodati.

Nädal aega kestnud katsetused päädisid täna testidega, kui suurt kiirust arendab laev paak- ja rüsijääs ning kas ta on võimeline jäässe raiutud kanalist iseseisvalt välja murdma. Katsetusi jälginud LMG Marini inseneride arvates ulatub kiirus jääs 8 sõlmeni, mis vastab täiesti arvutuslikule.

Aker Arcticu 76 meetrit pikk bassein on üks neljast kohast maailmas, kus on võimalik laevamudelite käitumist jääs testida. Aastas testib ettevõte umbkaudu 25 mudelit, pooled neist jäälõhkujad.

Jääs testitakse kuuemeetrist mudelit, mis on kujult, kaalult, kaalujaotuselt ja ka muudelt parameetritelt ehitatava laevaga õigesse suhtesse seatud. Mudeli käitumist saab jälgida nii basseini kõrvalt kui ka läbi basseini klaaspõhja, lisaks on mudeli küljes hulk andureid, kust saadud info läheb nüüd LMG Marinisse täpsemaks analüüsiks.

LMG Marinil on nüüd paar nädalat aega laevakere jooniste lõplikuks viimistlemiseks. Tallinna Sadama juhatuse liikme Allan Kiili sõnul alustab Poola Remontowa laevatehas kere ehitusega veebruaris, Türgi Sefine aga aprillis-mais.

«Laevatehased tegelevad praegu ehituseks vajaliku metalli varumisega. 20. veebruaril tahavad poolakad ehituse alguse tseremoonia teha,» ütles Kiil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles