Liiga tihti arvatakse, et uue töötaja leidmise ja ettevõttesse sulandamise protsess lõpeb hetkel, mil töötaja annab töölepingule allkirja. Koolitaja Jeff Haden toob välja neli viisi, kuidas ülemused oma uusi töötajaid alt veavad.
Neli viisi, kuidas ülemused uusi töötajaid alt veavad
Uued töötajad ei tea, kuidas täpselt ettevõte raha teenib
Äsja palgatud töötajate esmane ülesanne on võimalikult ruttu end tööülesannetega kurssi viia. Samas on väga oluline ka see, et neil oleks olemas ülevaade ettevõtte ärimudelist ning konkurentsieelistest.
Uutel töötajatel pole selget ülevaadet oma ettevõttesisestest ja -välistest klientidest
Uus töötaja võib küll teada, kellele ta peab oma töötulemusi raporteerima, samas ei piirne tema suhtlus ainult otsese ülemusega. Lisaks välisele kliendibaasile tuleks anda ülevaade ka ettevõttesisestest partneritest.
Uutele töötajatele ei püstitata koheselt eesmärke ega anta tagasisidet
Kuigi töökohaga kohanemiseks on vaja aega, tuleks töötajale hakata ülesandeid ja eesmärke püstitama ning tagasisidet andma juba esimesest päevast peale. See näitab ettevõtte tulemusele orienteeritust ning aitab ka töötajal kiiremini ülevaadet oma igapäevatööst saada.
Uuele töötajale ei anta teada, miks just tema palgati
Iga töötaja palgatakse tema ühe või kahe tugeva omaduse tõttu, kuid tihti seda töötajale intervjuu ja tagasiside käigus ei mainita. Uuele töötajale süstib tema tugevate külgede välja toomine aga eneseusku, mis tuleb uuel töökohal kohanemisel kindlasti kasuks.