Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ausa hinnastamise leppega on liitunud üle 160 firma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ausa hinnastamise leppega ühinemine on vabatahtlik.
Ausa hinnastamise leppega ühinemine on vabatahtlik. Foto: www.mkm.ee

Tänase seisuga on rahandusministeeriumi korraldatava Ausa hinnastamise leppega liitunud juba 168 ettevõtet.

Rahandusministeeriumi eurokommunikatsiooni projektijuhi Ingvar Bärenklau sõnul lisandub nimekirja pidevalt uusi ettevõtteid.

Leppega liitumist ja sellealast teavitust korraldab kaubandus-tööstuskoda (KTK) ja Bärenklau sõnul on nii ministeeriumil kui ka kojal raske ennustada, kui palju lõpuks liitunuid on.

Siiski usub mees, et neid võiks olla mõni tuhat.

«Nagu näha, on leppega liitumine käivitunud väga hästi ja elavalt.»

 Leppe eesmärgiks on tagada ettevõtjate seas üldine arusaam, et euro tulek iseenesest ei anna mingit põhjust hindade kunstlikuks moonutamiseks, seda eelkõige tarbija kahjuks.

«Hindade muutmisel saavad olla ikkagi ainult majanduslikult selged põhjendused ning leppega liitujad peavad suutma oma hinnapoliitikat avalikkusele läbipaistvalt selgitada.»

Seega ei maksa Bärenklau sõnul liitumist käsitleda kui ettevõtja lubadust säilitada kõik hinnad praegusel tasemel.

«Meil on ikkagi vaba turumajandus ja hinnad kujunevad turul vabalt. Kuid veel kord - hindade tõstmiseks ei saa pelgalt euro tulek anda ettevõtjale mingit täiendavat ettekäänet, kuna kõik senised kroonihinnad tuleb eurodesse ümber arvestada vastavalt Eesti Panga kursile ja ümardamisreeglile.»

Leppega liituval ettevõtjal on leppest võita just see kõige olulisem - klientide ja äripartnerite usaldus, selgitas Bärenklau.

«Kui turul usaldust ei ole, siis äri ajada ei saa. Ja aus hinnakujundus on kindlasti üks usalduse nurgakivisid.»

Tagasi üles