Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Politsei alustas Reisiks OÜ suhtes kriminaalmenetlust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Puhkusereise korraldav firma sattus uurimise alla.
Puhkusereise korraldav firma sattus uurimise alla. Foto: SCANPIX

Keskkriminaalpolitsei majanduskuritegude büroo alustas probleemse reisifirma Reisiks OÜ suhtes kriminaalmenetlust.

Politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Ilmar Kahro sõnul alustati äriühingu tegevuse kontrollimiseks kriminaalmenetlust kelmust käsitleva paragrahvi alusel. Menetlust juhib Põhja ringkonnaprokuratuur.

Hetkel ei saa Kahro veel öelda, kui palju inimesi on seoses reisifirmaga politsei poole pöördunud. Samuti ei kommenteerinud ta seda, kui palju võib firma olla inimestelt raha välja petnud.

Reisifirma sattus ülemöödunud nädalal klientide pahameele alla, sest jättis tegemata lennupiletite broneeringud ega väljastanud tarbijatele tähtaegselt lennupileteid. Samuti ei vastanud ettevõte enam kirjadele ja kõnedele.

Tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski kinnitas, et tänase seisuga on amet saanud Reisiks OÜ kohta 113 avaldust. «Tegelikult on 113 avalduse taga ikkagi märgatavalt rohkem inimesi,» märkis Turetski, et mõne taga võib neid olla ka 10 või 20.

Tema sõnul on veel vara rääkida lõplikest summadest, mis inimestelt väidetavalt välja on petetud. «Need summad on ajas muutuvad. Teatud inimestele on raha tagasi makstud ja teatud inimestel on ilmnenud uued probleemid,» selgitas Turetski, kes siiski kinnitas, et Eesti mõistes on tegu väga suurte summadega

Täna toimus tarbijakaitseametis ka Reisiks OÜ esindajatega kohtumine. Üks neist oli Riina Lepalaan, kelle reisifirma Think Green Company vastu esitati aasta tagasi politseile 59 avaldust seoses kelmusekahtlusega.

«Praegu on ikkagi olukord kurb,» võttis Turetski kohtumise lühidalt kokku. Reisifirma esindajad avaldasid kohtumisel küll lootust ja kinnitasid, et tegelevad probleemidega, kuid seni, kuni kõikidele klientidele ei ole raha tagasi makstud, ei saa ka öelda, et olukord kindlasti laheneb.

«Praegu on olukord selline, et osa inimesi on Eestisse tagasi saanud, mõned on aga veel väljaspool Eestit,» ütles Turetski.

Põhiprobleemiks on, et inimeste soetatud lennupiletid ei oma korrektset broneeringut. Seetõttu soovitab tarbijakaitseamet kõigil Reisiks OÜ klientidel üle kontrollida oma broneeringud ja ka lennupiletite ehtsuse, võttes ühendust reisi tegeliku korraldaja või lennuvedajaga.

Postimees ei saanud täna õhtul reisifirma juhiga ühendust.

Tagasi üles