Eesti metsa- ja puidutööstuse ja Eesti autoettevõtete liidu juhid pooldavad majandus- ja taristuminister Urve Palo allkirjastatud määrust, mis lubab ümarpuitu vedada kuni 52-tonnise täismassiga veokitega. Tallinna tehnikaülikooli lektori hinnangul hakkavad teed nii aga veel kiiremini lagunema.
Ministeerium lubas raskemad metsaveokid teedele
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti metsa-ja puidutööstuse liidu tegevdirektor Ott Otsmann ütles, et pilootprojekt on rajatud sellele, et teedesõbralikumate autodega, millel on rohkem telgi ja rattaid, on vastavate mahtude vedamine positiivsema mõjuga teedele ja keskkonnale, sest auto peab sõitma vähem kordi, vahendab ERR.
Autoettevõtete liidu direktor Villem Tori lootused sellele projektile on kõrged, sest maanteeamet valmistab ette elektroonilist jälgimissüsteemi, andmete kogumist ja digitaalsete lubade väljastamist.
Tallinna Tehnikaülikooli teedeinstituudi lektor Ain Kendra sõnul on näiteks Lätis ja Soomes koos suurema koormuse lubamisega kehtestatud veoki võimsusele miinimumnõuded. Kendra kahtleb selles, kas loa andjad suudavad lõhutud teed pärast ka korda teha.