Päevatoimetaja:
Sander Silm

Millise Eesti mobiilifirma kliendid on suurimad lobisejad?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Telefonikõne.
Telefonikõne. Foto: SCANPIX

Kuigi üldjuhul tuleb iga kõneminuti eest maksta, on Eesti mobiiliomanikud üsna usinad lobisejad ja pikad kõned võivad kesta tunde.

«Elisa klientide kõned jagunevad oma iseloomult kas väga lühikesteks või pikkadeks kõnedeks,» rääkis Elisa pressiesindaja Marika Raiski. Lühikesed kõned on kuni minuti pikkused ning pikad kõned kestavad 15-30 minutit.

Kõige enam helistatakse  jõulude ajal, vana-aasta õhtul ning osaliselt ka 1. jaanuaril. Kõnede arv kasvab hüppeliselt ka looduskatastroofide ajal.

EMT klientide keskmine kõne pikkus on umbes minut. «Seda üle kõigi kõnede, mida ettevõtte võrgus tehakse,» rääkis Elioni avalike suhete juht Raigo Neudorf. Kõnede rekordpikkusi pole eraldi mõõdetud. Küll on teada juhtumeid varasemast, mil mõned telemaatika terminalid on end omavahel kõnelema unustanud. «Kui kõne oli juba päevi kestnud, siis katkestasime selle terminalide omaniku soovil, sest ta ise ei saanud neile ligi,» rääkis Neudorf. Kõige suurema kõneliiklusega päevad, kui jätta välja aastavahetus, on EMT kogemuse kohaselt viimane tööpäev enne jõulupühi ja enne jaanipäeva.

Kõige suuremad lobisejad on aga Tele2, kus keskmine kõne kestab 2,5 minutit. Detsembri kõige pikem kõne Tele2 võrgus  oli 213 minutit ehk 3,55 tundi. «Statistikast on aeganõudev kõige populaarsemat helistamise aega välja võtta, aga senise kogemuse põhjal on kõige populaarsem kõnetund peale tööd, 18 ja 20 vahemikus,» rääkis Saarvelt.  Kõige vähem helistatakse varastel hommikutundidel. See on ka aeg, millal üritatakse hooldustööd ära teha, sest suuremaid mastitöid turvakaalutlustel küll öösel teha ei saa.

Tagasi üles