Kuigi enda plaanide, ideede ja võimekuse pidev ümberhindamine on ettevõtjale loomulik tegevus, tuleks selleks, et mitte kalduda enesekriitikaga äärmustesse, meeles pidada nelja kasuliku nõuannet, kirjutab Entrepreneur.com.
Neli nippi, mis aitavad ettevõtjal enda tegemistesse uskuda
Ära võrdle end liigselt konkurentidega
Oma äri tulemuste pidev võrdlemine rivaalidega paneb ka kõige enesekindlama ettevõtja endas kahtlema. Konkurentide tegevuse analüüsimisel tuleks tasakaalustatud pildi saamiseks keskenduda mitte ainult nende õnnestumistele, vaid ka sellele, milliseid takistusi ja raskusi tuli neil edu nimel ületada.
Hinda oma seniseid saavutusi
Nagu inimestel, on ka ettevõtetel head päevad ja halvad päevad. Kui usk ettevõtmisesse kaob ning tekib tahtmine kõigele käega lüüa, tuleks astuda üks samm tagasi ning mõelda oma senise teekonna peale. Ettevõtte senised õnnestumised võivad süstida ka tuleviku tarbeks eneseusku.
Ole valmis kiireid otsuseid tegema
Klientide, kolleegide ja mentorite tagasiside ning kuhjuvad ja üksteisega kattuvad probleemid võivad otsuste tegemise kiirust negatiivselt mõjutada või seda lausa halvata. Edukat äri saab võrrelda aga maratoni, mitte sprindiga - see koosnebki paljudest õigeaegselt tehtud väikestest otsustest. Otsustamatus võib aga vahel olla katastroofilisemate tagajärgedega kui valede otsuste langetamine.
Lepi oma vigade ja eksimustega
Eksimine on inimlik. Ükskõik kui töökas või andekas sa ka poleks - vigu esineb kõigil. Vea tegemisel on kõige olulisem seda endale võimalikult kiiresti tunnistada, analüüsida, miks vale otsus sai langetatud ning seejärel proovida seda parandada.