Statoilis võib XL suuruses kohvi tellides sattuda segadusse, kui suur pooleliitrine tops täitub vaid pooleldi, aga hinda see-eest küsitakse ikka täis topsi eest.
Statoili XL suuruses kohv tekitab segadust
«Tops on suur, kuid XL kohvi valides täitub ainult pool topsi,» kurtis Postimehe lugeja. Tal tekkis küsimus, et kui ta vajutab nupule teist korda, kuid maksab siiski ühe topsi eest, siis kas see on ettevõtte petmine. «Samas, miks on vaja topsi, mis täitub vaid pooleldi? Statoil võiks lisada selgitused kohvimasinate juurde,» arvas ta.
Postimehe tarbijatoimetus käis kolmel korral Statoili teenindusjaamas Ülemiste ristmikul, et proovida järele, kui palju jooki ikkagi XL-topsi jookseb.
Esimesel korral võtsime XL suuruses tavalist musta kohvi ning tops täitus tõepoolest vaid pooleldi. Teadsime, et XL musta kohvi valmistamine toimub kahe jahvatusega ning muud joogid ühega. Seega jäime ootama kahte jahvatust, kuid oodatud teine jahvatus jäi ära. Appi tõtanud klienditeenindaja arvas, et sai vajutatud valet nuppu.
Teisel korral võtsime XL piimakohvi. Tops täitus ühekorraga nii, et jooki oli umbes kaks sentimeetrit ülemisest servast allapoole, nagu peabki.
Kolmandal katsel sai taas valitud must XL kohv ja kohvitops täitus täpselt nii, nagu peab. Esmalt üks, siis teine jahvatus ning tops sai nii täis, et piima sinna lisada poleks saanud. Kuigi testija on veendunud, et vajutas mõlemal korral sama nuppu, aga kuna tegu on puuteekraaniga, siis ilmselt võis ta eksikombel tellida tavalise kohvi. XL ja tavalise musta kohvi nupud on väga lähestikku.
«Kui klient valib oma joogiks XL kohvijoogi, siis peaks seda olema oluliselt rohkem kui pool topsi,» kinnitas Statoili turundusdirektor Diana Veigel, et pigem on jooki umbes kaks kuni kolm sentimeetrit ülemisest servast allapoole. Seda põhjusel, et topsi autosse viimisel ei loksuks vedelik üle ääre.
XL joogi saamiseks peab kohvimasina menüüs tootenuppu vajutama ühe korra. Kui tops peaks täituma vaid pooleldi, võib sellel olla kaks põhjust. «Kui klient valis XL musta kohvi, siis selle joogi valmistamine toimub kahe jahvatusega ning ta võis topsi eemaldada liiga vara,» ütles Veigel.
Kaks jahvatust tähendab, et jook jookseb topsi kahes osas - peale poole topsi täitumist toimub väike paus, kus masin jahvatab uue koguse ubasid ning väljastab ülejäänud koguse musta kohvi. Nimetatud kahe jahvatuse eripära tuleneb masinast, ning masina ekraanilt saab klient infot, kas tema jook on valmis või alles valmistatakse.
Ent näiteks piimakohvi või latte puhul võivad olla masina seaded paigast läinud. Kui nii peaks juhtuma, võiks Veigeli sõnul klient sellest kohe teenindajat teavitada, et probleem saaks kiiresti lahendatud.
«Oleme püüdnud kohvi kvaliteediga seotud eksimused viia miinimumini, kuid masinad on masinad ning nende koormus on päeva jooksul väga suur,» lisas ta, et seetõttu on klientide tagasiside väga teretulnud.
Kvaliteedi kontrollimiseks on igas teenindusjaamas koolitatud kohviekspert, kes iganädalaselt maitseb tooteid, mõõdab toodete koguse vastavust normile ja vajadusel kutsub hooldustehniku. Samuti teeb kohvitootja kõikides teenindusjaamades pistelisi kontrolle.