Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Vaata, mis on toonud IKEA-le ülemaailmse edu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Eelmise aasta detsembris avati esimene IKEA pood Lõuna-Koreas, tekitades tohutuid järjekordi.
Eelmise aasta detsembris avati esimene IKEA pood Lõuna-Koreas, tekitades tohutuid järjekordi. Foto: AFP / Scanpix

IKEA juhtimismudel on viinud ta mööblitööstuse tipptegijate hulka – ettevõttel on 298 kauplust 26 riigis ning selle iga-aastased müüginumbrid ulatuvad 36 miljardi dollarini.

«Arvatavasti on IKEA kõige edukam jaemüügikett, mis on suutnud nii kiiresti ülemaailset edu saavutada,» sõnab valdkonna analüütik Warren Shoulberg Business Insideri teatel. Shoulberg toob muuhulgas välja, mis on tema arvates Rootsi sisustuskaubamaja edu taga.

1. Kõige suurema mööbliostuga seotud mure lahendamine

Enne, kui IKEA turule tuli, nägid inimesed mööbliostus investeeringut, mis pidi vastu pidama vähemalt 20 aastat. See tekitas palju ostjates otsustamatust ja stressi. «IKEA tooted seevastu olid kenasti disainitud ja mõeldud koheseks kasutamiseks – kui inimene liigub elujärjega ülespoole, saab ta teisi asju lubada,» märgib Shoulberg.

2. Õige sihtrühma leidmine

IKEA tooted leiavad enim vastukaja nooremapoolses ostjaskonnas. «Need on korralikud ja kergelt eriskummalised,» põhjendab Shoulberg. Oma töötajatele pakuvad nad äraelamist võimaldavat palka ja nende tootmisprotsess on läbipaistev. Analüütiku sõnul võib selle põhjal öelda, et kõigel, mis sisustuskaubamaja teeb, on tugev Y-generatsiooni suunitlus.

3. Ei ole kallis, aga mitte ka odav

Ikea hinnapoliitika on Shoulbergi kohaselt täiuslik. Kuigi näiteks Aldi-taoliste säästumarketikettide hinnad on odavamad, tunnevad ostjad, et nad saavad IKEA-st hea kvaliteedi-hinna suhtega tooted. Samas on IKEA-s oste sooritada soodsam, kui kaupluse peamiste konkurentide – West Elm and Bed ja Bath & Beyond – juures.

4. Poel on selge suunitlus

Ajal, mil e-kaubandus muutub järjest populaarsemaks, vajavad inimesed mingit lisapõhjust, miks just tavakauplust veebiostudele eelistada. IKEA kaupluste müügisaalid on väga läbimõeldult kujundatud ja ostlejatel on võimalik ka kohvikusse minna. Shoulbergi sõnul on IKEA eelis siin ka selles, et kui enamus jaemüügikette pakub võimalikult suurt kaubavalikut, siis on sisustuskaubamaja üks väheseid, mis on jäänud oma liistude juurde.

Tagasi üles