ERALi (Eesti Reklaamiagentuuride Liit) presidendi ja reklaamiagentuur Ecwador tegevjuhi Heily Aaviku sõnul ei ole Obama näoga prügikastireklaami autor ilmselt analüüsinud ja endale aru andnud, miks ja kellele see mõeldud on.
Pakendiringlus võis Obama reklaamiga seadust rikkuda
Vastavalt reklaamiseaduse §6 p.1 ei tohi reklaamis ilma isiku eelneva kirjaliku nõusolekuta viidata isikule ega mis tahes viisil kasutada isikut, sealhulgas tema häält, kujutist või pildimaterjali.
Kuid MTÜ Eesti Pakendiringlus on USA president Obama kujutist sel viisil kasutades just seaduse vastu eksinud.
«Hetkel on piiri tagant saabunud inimesed märganud kohatut avaldust ning seda on isegi kajastatud mõnes blogis ning facebook.com sotsiaalmeedias,» lausus Aavik.
MTÜ Eesti Pakendiringlus teenindusjuht Andres Siplane kommenteeris, et nad küll püüdsid Obamaga ühendust saada, kuid ei saanud teda kätte.
«Tegelikult on Obamal ju vähemalt üks teisik Indoneesias nii et me ei olegi päris kindlad, kas see oli Obama pilt, mida me kasutasime,» lisas Siplane.
Aavikul on aga antud reklaamile veel teisigi etteheiteid.
ERALi presidendi sõnul lähtutakse reklaami ettevalmistamisel tavaliselt asjaolust, et reklaamiga soovitakse kas suurendada müüki, tutvustada ettevõtet, uut toodet või teenust või hoopis luua ettevõttele mainet.
See reklaam kuulub pigem kategooriasse, et «küll ma nüüd tegin vinge reklaami» aru andmata ja analüüsimata, miks ja kellele? Ilmselt on tegu kõrget märkamismäära taotleva kampaaniaga, mis üritab ennast seostada võimalikult suuremõõduliste sümbolitega.
Seetõttu ongi Aaviku hinnangul kurb tõdeda, et leidub veel organisatsioone, kes ise «hammast parandama» asuvad.
Omalt poolt soovitaks ta kindlasti MTÜ Pakendiringlusel pöörduda edaspidi oma ala professionaalide poole.