Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Kuidas end internetis nähtamatuks teha?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Stinne Loo
Copy
Foto: SCANPIX

Meie tegemiste kohta internetis koguvad andmeid tuhanded serverid, et seeläbi tõhustada internetireklaame. Siiski on võimalik veebis liikuda ka endast peaaegu jälge maha jätmata. 

Prantslasest e-turundusspetsialist Rudy Viard jagab oma veebilehel Webmarketing Conseil nõuandeid, kuidas olla internetis vähem nähtav ja mitte lasta Google’il, Facebookil ja Twitteril end jälgida.

Paljud on kindlasti märganud, et külastades erinevaid veebilehti, ilmuvad sinna nn personaliseeritud reklaamid. Kui otsida näiteks Google’ist lennupileteid, ilmuvad ka järgmistel lehekülgedel reklaamid odavate reisipakkumistega. Samuti tulevad need publikatsioonid tihtipeale Facebooki ja Twitteri uudisvoogu.

Tegemist on kasutajapõhise turundamisega (remarketing), mille elluviimiseks analüüsib Google oma kasutajate veebilehitsemise ajalugu ning saadetud ja saabuvaid emaile. Hiljuti teatasid ka Facebook ja Twitter, et hakkavad täpsemalt analüüsima inimeste tegutsemist internetis pakkumaks asjakohasemat reklaami. Android kogub samuti andmeid kasutajate sirvimisajaloo, aga ka liikumistrajektoori kohta.

Mõne nipiga saab aga reklaamide hulka veebilehtedel vähendada ja seeläbi ka oma privaatsust kaitsta.

Privaatsussätted

Nii Firefoxi kui ka Chrome’i brauserites saab privaatsussätete alt panna linnukese valiku ette, mis teatab veebilehtedele soovist oma andmeid mitte jagada - tell sites I do not want to be tracked.

Küpsised

Küpsised peavad samuti meeles kasutajate tegemisi internetis. Tänu neile koostavad serverid suuri andmebaase klientide harjumuste ja eelistuste kohta. Selle vältimiseks tuleks oma brauseris sisusätete alt välja lülitada nii küpsised kui ka kolmandate osapoolte küpsised.

DoNotTrackMe

DoNotTrackMe puhul on tegemist lisandmooduliga (plugin), mis ei luba paljudel firmadel, sealhulgas Facebookil, Google’il, Twitteril, Bingil ja Yahool oma kasutajate andmeid salvestada. See keelab nende ligipääsu sirvimisandmete ajaloole, otsinguajaloole, loetud artiklitele, klikkidele sotsiaalmeedias, internetiostudele ja emailidele.

Kuna email on tihti peamiseks vahendiks, mis aitab ettevõtetel andmeid koguda, genereerib see lisandmoodul nn peidetud emaili, mis saadab sissetulevad kirjad teie emailile edasi.

DoNotTrackMe on saadaval ka nutitelefonidele.

Tagasi üles