Möödunud nädala lõpus suurenes hüppeliselt kaebuste arv reisifirma Reisiks OÜ vastu, mis pani tarbijakaitseameti väljastama nende suhtes hoiatuse, kuid olukord on jätkuvalt segane.
Segadus reisifirma ümber jätkub
«Mõistetav, et inimestel, kes on meie kaudu reisid tellinud, on tekkinud tõsised mured ja kahtlused, kas tellitud reisid ka toimuvad,» märkis reisifirma juht A oma laupäeval Reisiks Kaugele Facebooki lehel tehtud avalikus pöördumises, viidates viimastel päevadel suurenenud telefonikõnedele ja emailipäringutele.
«Probleemiks on hetkeolukorras ka see, et firmas teevad kogu seda töömahtu kaks inimest,» sõnas ettevõtte juht. Muuhulgas kinnitas ta, et tarbijakaitseametiga tehakse tihedalt koostööd, tõestamaks iga kaebuse esitanud inimese osas, et reisifirma poolt on kõik kohustused täidetud ja õigel lubatud ajal on pilet ka kohale jõudnud.
Sellele väite lükkas aga ümber tarbijakaitseameti turismi- ja reklaamitalituse juhataja Katrin Malm, kelle sõnul eksitab reisifirma sellist infot jagades avalikkust, kuna ei olnud pühapäevase seisuga edastanud ametile ühtegi nõutud dokumentaalset tõendit.
«Kirja sisse kopeeritud tekst ei ole vastuvõetav dokumentaalse tõendina, kuna seda saab vastavalt soovile muuta nii nagu kellelegi parasjagu vaja,» seisab tarbijakaitseameti poolt reisifirmale saadetud vastuskirjas. Samuti on ameti sõnul eksitav reisifirma esindaja väide, nagu oleks kõigile tarbijatele lennupiletid viis päeva enne väljalendu antud, kui tegelikkuses ei vasta see tõele 12.01 ja 13.01 lendude osas.
«Seda, et kõik dokumendid on esitatud ja kõik lubadused peavad paika, paraku me täna kinnitada ei saa,» sõnas täna hommikul olukorda kommenteerides tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski. Tänaseks ja homseks Reisiks OÜ kaudu planeeritud lendude toimumise osas tarbijakaitseametil veel täit informatsiooni ei ole.
Amet soovitab broneeringuid ja makseid kontrollida ka nendel inimestel, kelle reis toimub hilisemas tulevikus. Esimese asjana peaks inimene selgeks tegema, kas ta on ettevõttelt ostnud pakettreisi või mõne üksiku reisiteenuse.
«Pigem saame öelda nii, et kui inimesed on ostnud üksikud lennupiletid, siis nad peaksid ise järgi kontrollima, kas on olemas kindel broneering ja kui raha on makstud, siis kas on selle väite kinnituseks ka reaalselt elektrooniline pilet olemas,» lisas Turetski. Sama soovitab ta teha ka Reisiks OÜ kaudu vahendatud pakettreiside puhul – võtta otse ühendust reisikorraldajaga.
Trip.ee reisifoorumis on viimastel päevadel üles tõstatatud spekulatsioon nagu oleks Reisiks OÜ üks töötajatest Riina Lepalaan, kelle reisifirma Think Green Company vastu esitati aasta aega tagasi politseile 59 avaldust seoses kelmusekahtlusega. A on hetkel Postimehele antud usutluses selle väite ümber lükanud.