Kui Friedman oli veendunud, et sellise poliitikameetme abil on võimalik stimuleerida majandust ja võidelda deflatsiooniga, siis miks mitte ka eestlased. Selline viis sisenõudluse toetamiseks peaks sobima eriti nendele kodanikele, kes suhtuvad riigi võimesse raha mõistlikult kulutada suure ettevaatusega – anname raha inimestele, kes teavad ise kõige paremini, mida sellega peale hakata.
Eurotsooni kontekstis on oluline, et raha jagab laiali keskpank, sest valitsuste (investeeringute, sotsiaalsiirete …) kaudu seda teha ei tohi. Kriitikud võivad seda nimetada varjatud eelarvepoliitikaks, millel on maailmavaateline varjund ja millega keskpank ei peaks tegelema.
Siiski ei ole selline teguviis väidetavalt vastuolus Euroopa Keskpanga mandaadiga tagada hinnastabiilsus, kuna traditsioonilisemate rahapoliitiliste meetmete arsenal hakkab ammenduma ja inflatsioonieesmärk muutub iga kuuga üha kättesaamatumaks.
Raha laiali jagamise plaani kriitikud kardavad samaaegselt kahte vastandlikku stsenaariumi: see viib kas liiga kiire inflatsioonini või ei mõjuta majandust üldse. Tavapärasest kahest protsendist veidi kiirem inflatsioon oleks mitmete analüütikute hinnangul praeguse liiga kõrge reaalse intressimäära (mis ei tasakaalusta kogunõudlust ja kogupakkumist täishõive tasemel) ning kõigi sektorite võlakoormuse vähendamise soovi tõttu pigem teretulnud.
Mõju reaalmajandusele võivat aga jääda olemata, sest tarbijad on ratsionaalsed ja teavad, et kunagi võtab valitsus selle raha maksudena tagasi, mistõttu sülle kukkunud summa säästetakse (keskpanga selline käitumine ei vasta siiski rahatrüki kriteeriumidele). Püsiva sissetuleku hüpoteesi pooldajad arvavad samuti, et ühekordne rahasüst ei mõjuta märkimisväärselt tarbimiskäitumist, kuna pikas plaanis on selle mõju tulevasele tarbimisvõimele olematult väike.