Kuigi Elron on avalikult kinnitanud, et esitab Tallinnale arve kõigi pealinlaste sõitude eest, tuleb firma tegelikult linnale vastu ja esitab sõitude eest väiksema arve.
Elron teeb pealinnale hinnaalandust
Kuigi Elroni rongides fikseeritakse kõik pealinlaste tasuta sõidud, siis tegelikult esitatakse ühe inimese kohta igakuiselt arve maksimaalselt 30 päeva pileti maksumuse ehk 23 euro ulatuses. Kui aga näiteks Tallinna ja Pääsküla vahel regulaarselt sõitev tallinlane sõidab kuus rohkem kui 21 korda rongiga, siis ülejäänud sõitude eest Elron pealinna käest raha ei küsi.
«Aga seda ei saa otseselt pidada soodustuseks (s.t tasutav summa on sama, mida maksavad kuupileti ostnud mittetallinlased),» kinnitas Elroni turundusjuht Ronnie Kongo.
Kuigi lepingust rääkivates pressiteadetes öeldakse, et pealinlastele on rongisõit odavam Tallinna piires, saavad tallinlased teistest märksa odavamalt sõita ka mujal.
Postimees kirjutas juba eelmise aasta alguses, kuidas Tallinnas Ülemiste peatuses sõitu alustav Tallinna elanik saab näiteks sõita soodsamalt ka Rakverre või Tartusse, sest tema pilet on tänu linnasisese tasuta sõidule 1.10 võrra odavam. Tõsi küll, see soodustus ei kehti Tartu ekspressrongides, kus ka pealinlastel tuleb osta täispilet.
«See kehtis enne ja kehtib ka praegu n-ö tsoneeritud alas (s.t Tallinnast Tapa, Keava, Riisipere, Paldiskini),» rääkis Kongo.
Elron ja Tallinna linn allkirjastasid 30. detsembril uue lepingu, mille kohaselt katab linn tallinlaste tehtavate rongisõitude maksumuse Tallinna piires. Leping kehtib 1. jaanuarist 31. märtsini 2015.
«Antud lepingu lõplik maht sõltub tallinlaste poolt reaalselt tehtavate reiside hulgast – see jääb hinnanguliselt 350 000 euro ligi,» ütles Andrus Ossip toona.