Edukas juhtimine sõltub rohkem pehmetest väärtustest
Head juhti on juba pikalt defineeritud kui mõjuvõimsat, hindavat, edasiviivat ja rangelt analüütilist inimest. Seni on tugevaid juhte hinnatud tulemuslikkuse, kuid üha enam hoopis selle järgi, kuidas tulemuseni jõutakse. Protsessi olulisuse kasvades pööratakse enam tähelepanu juhtimise nn pehmetele külgedele – empaatilisusele, uudishimule, vastupidavusele, innovatsioonile, koostööle ja kiirele reageeringule. Antud muutus on seotud ka millenniumi põlvkonnaga (ja z generatsiooniga, kes on jõudmas tööealise elanikkonna hulka), kes väärtustab senisest enam suhteid, läbipaistvust ning ausust. Ülemaailmsed majandus- ja panganduskriisid on vähendanud noorte usaldust institutsioonide vastu ning loonud hea pinnase uut tüüpi liidrite edule.
Globaalne võitlus talentide eest
Talentide eest on ülemaailmselt võideldud juba oma 15 aastat ja seda tehakse ka edaspidi. Vastavalt KPMG HR Center of Excellence 2014. aasta uuringule tunnevad kaks kolmandikku tööandjatest üha tungivamat vajadust värvata andekaid inimesi, kelle eest tuleb võidelda rahvusvahelisel tööjõuturul. Talentide puudus on eriti terav arenevate positsioonide puhul, sest tööandjad ei ole seni suutnud piisavalt kiiresti vastata uue põlvkonna väärtustele. Andekad ja noored inimesed suunduvad, aga, üha enam reisides üle maailma kogemusi saama, mistõttu õnnestub vähestel neid mõne kohaliku turuga siduda ehk tööjõuturul saavad tööandjate konkurentideks tuntud ja tundmatud ettevõtted teiselt poolt maakera.
Stabiilsus on märk stagnatsioonist
Viimati arutleti stabiilsuse problemaatika üle 2006. aastal, mil talentide värbamisele ja tööl hoidmisele keskendusid enamike ettevõtete personaliosakonnad. Järgnenud majanduslangusega kaasnesid ärevad ootused majandusliku seisu osas ning kartuses töö kaotada vahetasid inimesed harva positsioone. Ennustatakse, et seoses avardunud võimalustega maailmas ringi reisida, õppida uusi erialasid ja kõikjal töötada, muudavad uued põlvkonnad eriala keskmiselt 9 korda elu jooksul. Mida kaugemale edeneb maailmamajandus, seda aktiivsemalt otsitakse uusi võimalusi.