Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ministeerium: reisikindlustus ei ole lihtne mugavustoode

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Reisikindlustuse sõlmimine internetis.
Reisikindlustuse sõlmimine internetis. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Kindlustustegevuse seaduse muudatuse algatanud rahandusministeerium selgitustel tagab peagi jõustuv nõue vahendustasude kohustusliku avaldamise osas kaitset tõsiste riskide eest.

«Reisikindlustus ei ole lihtne mugavustoode, vaid kaitseb reisijat tõsiste riskide realiseerumisel,» märgib ministeeriumi kindlustuspoliitika osakonna juhataja Siiri Tõniste, miks soovitakse likvideerida seaduselünk, kus hetkel kehtivas kindlustustegevuse seaduse teatud sätted ei kohaldu agentidest reisiettevõtetele.

Tema sõnul on seadusmuudatusesse sisse viidav nõue oluline selleks, et nii kindlustuse vahendajal kui kliendil tekiks selge arusaam, millist kaitset täpselt vajatakse ja millise kindlustuslepingu klient lõpuks sõlmib.

«Kui Eestis võib kindlustusagent vahendada vaid ühte kindlustusseltsi, siis seadus teeb reisiettevõtjatele siin lõdvenduse ja lubab neil soovi korral vahendada ka mitme kindlustusseltsi lepinguid,» toob Tõniste välja.

Viimasel juhul tuleb tal pakkumise juures näidata ka oma vahendustasu suurus, nagu seda teevad ka näiteks kindlustusmaaklerid, kes samuti vahendavad mitmete kindlustusseltside pakkumisi. See regulatsioon on Tõniste sõnul suunatud huvidekonflikti maandamiseks ja on sellisel kujul kindlustusvahenduses juba aastaid toiminud.

«Kõige olulisemad ongi just need nõuded, mis puudutavad lepingueelse info jagamist reisiettevõtte poolt enne kindlustuslepingu sõlmimist. Samuti kohustust selgitada kliendile kõike lepinguga seonduvat,» sõnab Tõniste.

Ta on üsna kindel, et paljud reisiettevõtteid teevad seda ka täna ja nende jaoks erilist muutust eelnõu kaasa ei toogi, kuid seaduse nõue ühtlustab vastavat praktikat üle turu.

«Kokkuvõttes on oluline, et kliendi jaoks ei oleks vahet, kas ta ostab reisikindlustuse otse kindlustusseltsist, reisiettevõttelt või  mõne muu vahendaja kaudu – oma küsimustele kindlustuse kohta peab ta saama adekvaatsed vastused ja sellele regulatsioon suunatud ongi,» ütleb ministeeriumi esindaja.

Tagasi üles